Oferta rynkowa motocykli o pojemności silnika pomiędzy 125 cm3, a 600 cm3 jest dość uboga. Wynika to z niewielkiej różnicy w cenach pomiędzy modelami o średniej i większej pojemności, ale ponieważ wszystkie motocykle drożeją, mniejsze maszyny mogą ponownie stać się atrakcyjne.
Więcej wiadomości o motocyklach znajdziesz na stronie Gazeta.pl
To możliwe, tym bardziej, że nie wszyscy potrzebują osiągów, które zapewniają motocykle klasy 650 i z silnikami o większej pojemności. Z takiego założenia wychodzi Kawasaki, wprowadzając na rynek dwie atrakcyjnie wyglądające "czterysetki".
Parametry motocykli Kawasaki Ninja 400 (z owiewkami) i Z400 (naked bike) brzmią naprawdę obiecująco. Dwucylindrowy silnik o poj. 399 cm3 i mocy 45 KM powinien zapewnić dobre osiągi, tanią eksploatację i niską emisję spalin maszynom, które ważą mniej niż 170 kg.
Kawasaki Ninja 400 i Z400 fot. Kawasaki
Dodatkowym atutem jest możliwość ich używania, jeśli jesteśmy młodymi motocyklistami z prawem jazdy kat. A2. Oba bliźniacze modele Kawasaki wyglądają rasowo i są wyposażone w sprzęgło antyhoppingowe, porządne układy hamulcowe i opcjonalne siodełka ERGO-fit.
Bez nich wysokość siedzenia wynosi zaledwie 785 mm, a masa własna to 167 kg (Z400) albo 168 kg (Ninja 400). Takie parametry spodobają się niższym, lżejszym oraz mniej doświadczonym motocyklistom i motocyklistkom.
Oba modele mają proste kierownice zapewniające wygodną pozycję do miejskiej jazdy i zbiorniki paliwa o poj. 14 l, które pozwolą przejechać przyzwoity dystans pomiędzy tankowaniami. Oba nawiązują wyglądem do topowych modeli tej marki: Z H2 oraz Ninja ZX-10R.
Agresywnie stylizowana Ninja przypadnie do gustu fanom motorsportu i chętnym do nauki jazdy po torze wyścigowym, a model Z400 jest wymarzony dla amatorów miejskiej jazdy. Oba motocykle powinni wkrótce uzupełnić polską ofertę Kawasaki na 2023 rok, wtedy poznamy ich ceny.