Honda sprzedała w Polsce 30 tys. jednośladów. Na 2022 rok szykuje dużo nowości

Motocykle i skutery Hondy są w Polsce wyjątkowo popularne. Całkowita sprzedaż jednośladów tej marki w kwietniu przekroczyła 30 tys. sztuk, a w 2021 roku Honda była liderem polskiego rynku.

W zeszłym roku nabywców znalazło 3655 motocykli i skuterów japońskiej firmy, co jest znakomitym wynikiem na polskim rynku jednośladów. Od początku 2022 roku do pierwszych dni kwietnia Honda sprzedała ponad 1300 sztuk motocykli i skuterów. Natomiast w całej historii marki Honda w Polsce sprzedało się ich już ponad 30 000 egzemplarzy.

Więcej wiadomości o motocyklach znajdziesz na stronie Gazeta.pl

Jubileuszowy model Honda CB650R odebrał klient salonu Honda Pomirski w Gdańsku. Z tej okazji otrzymał dodatkowo kupon na akcesoria o wartości 2,5 tys. zł. Co decyduje o sukcesie Hondy?

Możemy tylko zgadywać, ale przede wszystkim stawiamy na trzy cechy: wręcz legendarną niezawodność jednośladów Hondy, ciekawą i unikalną ofertę modelową oraz sprawne działanie dealerów tej marki.

Aby kontynuować dobrą passę, Honda naszykowała aż 22 nowe modele skuterów, motocykli oraz jednośladów, które łączą cechy obu tych kategorii. Wśród nich znalazły się pojazdy, których próżno szukać u konkurentów.

HONDA NT1100
HONDA NT1100 fot. Honda

Nowości Hondy na 20222 r. Turystyk, skuter adventure i kultowy Dax

Część stanowią modele dostępne w 2021 roku, ale poddane modyfikacjom technicznym, ale niektóre są nowymi konstrukcjami. Z debiutów Hondy 2022 roku wybraliśmy trzy najciekawsze. Pierwszym jest motocykl turystyczny Honda NT1100 z silnikiem o poj. 1084 cm i mocy 102 KM.

Pełnowymiarowy motocykl do podróżowania po asfalcie można kupić z wersji z klasyczną sekwencyjną skrzynią biegów lub z zautomatyzowaną dwusprzęgłową przekładnią DCT, która jest rozwiązaniem charakterystycznym dla Hondy. Podstawowa wersja Hondy NT1100 kosztuje 65 600 zł, a odmiana DCT wymaga 4,5 tys. zł dopłaty.

Następna nowość to Honda ADV350, unikalna konstrukcja skutera w stylu adventure (tzw. ADV). Model ADV350 praktycznie nie ma rywali na rynku, poza większym modelem Hondy - X-ADV.

Honda ADV350 jest realizacją podobnej koncepcji. Łączy wygodę jazdy skuterem (zautomatyzowana przekładnia, przekrok pozwalający na jazdę w "cywilnym" ubraniu) z możliwościami motocykla klasy adventure.

Wyprawowy skuter Hondy waży 186 kg, ma silnik o poj. 330 cm i mocy 29,2 KM, schowek pod siedzeniem o poj. 48 l (mieści dwa integralne kaski) i kosztuje 29 200 zł. Można ją wyposażyć w opcjonalny kufer, podgrzewane manetki i wybrać się dalszą podróż. Niekoniecznie po asfaltowych drogach, gdyż spory skok zawieszenia (125 mm z przodu i 130 mm z tyłu) i opony z kostkowym bieżnikiem umożliwiają ich opuszczenie.

Honda ADV350
Honda ADV350 fot. Honda

Możliwy do uzyskania zasięg to 340 km. Honda ADV350 jest znakomitą propozycją dla tych, którzy marzyli o Hondzie X-ADV, ale była dla nich za droga. ADV350 zamiast dwusprzęgłowej skrzyni biegów ma bezstopniową przekładnię CVT, ale jej charakter jest równie wyjątkowy.

Dax, Monkey, Grom, Cub. Takiej oferty maluchów  retro jak Honda, nie ma nikt

Latem w ofercie Hondy pojawi się jednoślad, który najlepiej świadczy o tym, że japońska marka podąża własnymi ścieżkami. Chodzi o Hondę ST125 DAX pieszczotliwie zwaną "jamnikiem". To nieduży motocykl w stylu retro, który po 41 latach wraca na rynek w nowej wersji.

Honda ST125 Dax ma parametry pozwalające na jazdę właścicielom praw jazdy kat. B i wyjątkowo dużo uroku. Nowy motocykl będzie kosztować 18 800 zł i dołączy do innych unikalnych modeli, takich jak słynna Honda Monkey (ma nowy silnik zgodny z Euro 5), Grom, czy skuter Super Cub (najchętniej kupowany pojazd silnikowy na świecie).

Jeśli nie wierzycie, że oferta tej marki jest wyjątkowa, obejrzyjcie wymienione modele. Takie motocykle są bardzo ważne, bo ich wyjątkowy styl przyciąga osoby spoza tradycyjnego środowiska motocyklistów. Dzięki temu liczba użytkowników jednośladów z silnikami może rosnąć.

Oprócz całej armii neoklasyków w ofercie motocykli Honda na 2022 r. są takie odświeżone legendy jak potwornie szybka Honda Fireblade, przygotowana na bezdroża Africa Twin czy turystyczny Gold Wing. Zwieńczeniem tegorocznych nowości ma być prezentacja następcy słynnej Hondy Hornet, jednego z najpopularniejszych naked bike'ów w historii o agresywnej stylistyce "street fighter".

Musimy na nią poczekać co najmniej do połowy 2022 roku, ale warto. Szykuje się poważna konkurencja dla nowego Ducati Monstera. Niezależnie od budżetu i ambicji amatorzy jednośladów mają w czym wybierać. Dlatego Honda może liczyć na kolejny rok dobrej sprzedaży w Polsce, przynajmniej jeśli chodzi o motocykle i skutery.

Honda Grom, Dax i Monkey
Honda Grom, Dax i Monkey fot. Honda
Więcej o: