Ten sam motocykl w dziesięciu zupełnie różnych odsłonach, czyli jak można przebudować Hondę CB650R

Customowe samochody i motocykle mają tę zaletę, że bazując na tej samej konstrukcji można z nich stworzyć zupełnie odmienne maszyny. Wówczas spotkanie na drodze kogoś na takim motocyklu jak wasz. jest dosłownie niemożliwe. Honda ogłosiła konkurs na najciekawszą wersję motocykla CB650R. Przedstawiamy najlepszą dziesiątkę.

Honda Motor Europe wyróżniła dziesięć najlepszych customów modelu CB650R, zbudowanych przez dealerów Hondy z całej Europy. Prace pokazują, jak z jednego motocykla można stworzyć najróżniejsze koncepcje - od inspiracji samochodami, przez sportowe nakedy, aż po japońskiego scramblera.

Dziesięć zwycięskich motocykli miało pierwotnie pojawić się na festiwalu Wheels & Waves w Biarritz. Czasy są jednak trudne, więc konkurs realizowano zdalnie. Poniżej zebralismy zestawienie dziesięciu najciekawszych customów.

CB650R HEDICION

Konstruktor: Motor Sport, Madryt, Hiszpania.

Nasz CB650R Motorsport jest przykładem przewrotnego ducha Hondy, który zaciera granicę, dzielącą samochody od motocykli…

Jako punkt odniesienia hiszpańska firma Motor Sport wykorzystała samochód wyścigowy Brabham Honda BT18 z 1966 roku. Zielono-żółty lakier motocykla uzupełniają poczernione manetki, podnóżki, przedni widelec i koła. Podobnie jak w samochodzie, który był inspiracją, głównym elementem jest czterocylindrowy, rzędowy silnik z żółtą pokrywą głowicy rozrządu. Pojawił się także ytanowy układ wydechowy Akrapovic.

Honda CB650R HEDICION
Honda CB650R HEDICION Honda

CB650R AKIRA

Konstruktor: Hakuba Motor, Santander, Hiszpania.

Jeśli istnieje słowo, które definiuje naszą koncepcję, jest to kaizen.

Kaizen to po japońsku "ulepszyć". Elegancki CB650R Akira firmy Hakuba Motor odzwierciedla właśnie dążenie do ulepszeń. Pojedyncze siedzisko to jedyne w swoim rodzaju dzieło wykonane z włókna węglowego, zwieńczone poduszką z czerwonego nubuku, z prostą linią, wyznaczoną srebrnym i czerwonym kolorem. Dopinane manetki CBR650R przykręca się prosto, a elektronika znalazła się w obudowie pod siedzeniem. Tytanowy tłumik Arrow podkreśla minimalistyczny charakter tego motocykla.

Honda CB650R AKIRA
Honda CB650R AKIRA Honda

CB650R CAFÉ RACER

Konstruktor: Blanmoto Honda, Girona, Hiszpania.

Ukoronowanie naszych customowych marzeń i działalności firmy, założonej w 1928 roku.

Blanmoto poszło ze swoją CB650R w stronę punkowego cafe racera. I chociaż wygląd zmienił się całkowicie, wiele zastosowanych części pochodzi od "mainstreamowych" dostawców, jak Puig, PSR, Givi i Rizoma. Mnóstwo detali wykonano na zamówienie: siedzisko zostało zmodyfikowane i ponownie tapicerowane, pojawiły się też nowe boczne owiewki, wykonane z 1,5 mm blachy aluminiowej. Przyciemniona końcówka wydechu Arrow to celowa odrobina prostoty w tym projekcie.

Honda CB650R CAFÉ RACER
Honda CB650R CAFÉ RACER Honda

CB650R FENIX

Konstruktor: Mototrofa Honda, Trofa, Portugalia.

Nazwa była dla nas oczywista, ponieważ w 2019 roku nasz warsztat został całkowicie zniszczony…

CB650R Fenix ??jest symbolem odradzania się całego zespołu Mototrofa, którego siedziba powstała z popiołów pożaru. I choć wygląda całkowicie nowocześnie, czerpie również z wcześniejszych modeli Hondy. Jednostronny wahacz i tylne koło pochodzą z VFR750F, a przednie koło z CBR900RR FireBlade. Poddane modyfikacji elementy to siedzenie i tylna osłona oraz malowanie "93" (od Nexx Helmets), które jest hołdem, złożonym niesamowitemu Marcowi Marquezowi i oznacza rok założenia Mototrofy.

Honda CB650R FENIX
Honda CB650R FENIX Honda

CB650R FOUR

Konstruktor: Sagaz Honda, Tuluza, Francja.

Legenda z Bol d’Or i Neo Sports Cafe…

Osiągnięcia Hondy w 24-godzinnych wyścigach wytrzymałościowych obrosły legendą, a ten egzemplarz CB650R zbudowano, by uczcić starty z 1976 roku oraz Hondę RCB1000, którą ścigali się Jean-Claude'a Chemarin i Roger Ruiz. Czerwona, biała i niebieska kolorystyka oraz logo Hondy przywołują obrazy z lat 70., podobnie jak przednia owiewka i "nos bikini". Sportowy pakiet, w tym osłony silnika i podstawa siedziska, zachowują wyścigowy charakter.

Honda CB650R FOUR
Honda CB650R FOUR Honda

CB650R WHITE EDITION

Konstruktor: 3C Motos, Anglet, Francja.

To rodzina. Aby odzwierciedlić piękną CB1000R Black Edition, mamy jej młodszą siostrę – CB650R White Edition!

Model CB650R White Edition został stworzony przez firmę 3C Motos w Biarritz, by uzupełnić ich nastrojowy model CB1000R "Black Edition" z 2019 roku. Jego malowanie – w którym użyto bieli matowej i różnych odcieni bieli błyszczącej – dodaje powierzchniom tekstury oraz głębi i dobrze kontrastuje z czarnym silnikiem i kołami. Klemy montażowe dźwigni CB1000R zaciśnięto na kierownicy, a opony Dunlop Sportsmart TT dodają jeszcze bardziej agresywnego wyglądu.

Honda CB650R WHITE EDITION
Honda CB650R WHITE EDITION Honda

CB650R BMX

Konstruktor: Werther, Nicea, Francja.

Zabawna i stylowa, zupełnie jak jazda na tylnym kole na BMX-a.

W maszynie Werther znajdziecie coś więcej, niż tylko aluzję do wyczynów na BMX-ie. Błyszczący czarny lakier przyciąga wzrok, podobnie jak złote obudowy silnika i koła. Nie zapomniano o oponach z białym profilem. W przypadku motocykla zbudowanego z myślą o osiągach, krótsze przełożenie przekładni głównej zapewniają natychmiastowe przyspieszenie, a układ wydechowy Akrapovic zwiększa osiągi silnika. Wyróżniają się: siedzisko NMB Design, regulowane dźwignie i uchwyty, a także złote końcówki manetek Puig i czarne podnóżki, a przydymione klosze przednich i tylnych lamp oraz kierunkowskazów stanowią bardziej subtelne detale.

Honda CB650R BMX
Honda CB650R BMX Honda

CB650R KarbOne

Konstruktor: AZ Moto, Rouen, Francja.

W hołdzie duchowi słynnego i legendarnego modelu – Hondy CB750 FOUR K0.

Czterocylindrowy motocykl CB750 "K0", który zapoczątkował współczesną erę motocykli, pojawił się w 1969 roku, a AZ Motos CB650R KarbOne z metalicznym złotym lakierem, oddaje hołd swojemu przodkowi. SEB Auto Shop jest odpowiedzialny za wykonane na zamówienie części z włókna węglowego, takich jak tylna część siedziska i obramowanie reflektorów, a czarne felgi z chromowanymi szprychami i oponami Dunlop Mutant dostarczyło Evo-X Racing. Czarny, epoksydowy lakier Topema pokrywa silnik, kierownicę, tylny amortyzator i osłonę rozrządu, podczas gdy wszystkie elementy wykończeniowe są łatwo dostępne w takich firmach, jak Puig i Chaft.

Honda CB650R KarbOne EDITION
Honda CB650R KarbOne EDITION Honda

CB650R FLAT TRACKER

Konstruktor: ADN Motos, Cognac, Francja.

W duchu vintage flat track i supermotard, oto nasza perełka.

DNA flat tracka jest wyraźnie widoczne w CB650R ADN Motos. Wyróżnione elementy to uchwyt tablicy rejestracyjnej ze zintegrowanym światłem hamowania i kierunkowskazami, czarno-czerwone obręcze ze szprychami Kineo i osłony dłoni Acerbis. Stożkowy nos i tylne siedzisko wykonano na zamówienie, a zabarwione na żółto szkło reflektorów dodaje stylu vintage. Tytanowy, podwójny tłumik układu wydechowego Arrow zapewnia satysfakcjonujące brzmienie, a opony Dunlop Mutant wyglądają jak nacinane slicki.

Honda CB650R FLAT TRACKER
Honda CB650R FLAT TRACKER Honda
Zobacz wideo Raport Moto Journey 2021

CB650R FOUR Edycja limitowana

Konstruktor: Espace Motos, Angers, Francja.

Neo Sports Café nadjeżdża legendarną CB750 Four

Dla Espace Motos legenda CB750 Four żyje w rodzinie Neo Sports Cafe, na czele z CB1000R i niezwykle popularnym CB650R. Aby uszanować legendę, dodali podniesione, bardziej płaskie siedzisko z brązowej skóry, i wybrali zielony lakier ze złotymi prążkami oraz logo Hondy z lat 80. Polakierowano również obramowanie reflektorów, przedni błotnik, tylne chwyty powietrza i sprężynę. Całości dopełniają lusterka w stylu vintage, czarne podnóżki i opony scramblera.

Honda CB650R FOUR FLAT TRACKER
Honda CB650R FOUR FLAT TRACKER Honda
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.