Powrót ikony. Oto nowe Suzuki Hayabusa. Robi setkę w 3,2 s i kosztuje niecałe 85 tys. zł

Suzuki Hayabusa budzi emocje i rozpala wyobraźnię nawet tych, którzy w ogóle nie znają się na motocyklach. Nic dziwnego. To jedna z najbardziej ekstremalnych maszyn na rynku, a nowa generacja tylko to potwierdza.

Suzuki Hayabusa 2021 - galeria

Nowe Suzuki Hayabusa przypłynie do europejskich salonów z Japonii gdzieś na początku kwietnia. W Polsce motocykl wyceniono na 84 900 zł. Sporo, ale miłośnicy kultowego modelu z pewnością już zacierają ręce, ponieważ na tę premierę czekano od dawna. Dlaczego Hayabusa wywołuje takie emocje? Spójrzcie tylko na zdjęcia - od razu widać, że mamy do czynienia z ekstremalnym motocyklem. Hayabusa jest czymś na kształt supersamochodu w świecie jednośladów.

Od premiery pierwszej generacji w 1999 roku Hayabusa nieustannie dostarczała największą moc i moment obrotowy do 6000 obr./min., większą niż jakikolwiek inny motocykl sportowy. Nowa Hayabusa podtrzymuje tę tradycję, dostarczając jeszcze więcej mocy i oddając ją jeszcze płynniej w niskim i średnim zakresie obrotowym. To czyni ją jeszcze szybszą i łatwiejszą do kontrolowania w pełnym zakresie

- chwali się Suzuki. Czy tak rzeczywiście będzie? Sprawdźmy, jakimi liczbami legitymuje się nowy motocykl.

Suzuki Hayabusa 2021
Suzuki Hayabusa 2021 fot. Suzuki

Nowe Suzuki Hayabusa - silnik i osiągi

Rzędowy czterocylindrowy silnik w najnowszej generacji ma 1340 cm3 pojemności, 190 KM mocy przy 9700 obr./min oraz 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niektórym może się tu zapalić lampa ostrzegawcza z powodu niższej o 7 KM mocy. Spokojnie, japońscy inżynierowie wycisnęli z tego silnika wszystko, a Hayabusa 2021 jest najszybszym przedstawicielem rodziny w historii. Suzuki podkreśla, że poprawiono charakterystykę silnika – jeszcze bardziej płynny i równomierny sposób oddawania mocy w najbardziej przydatnym w codziennym użytkowaniu niskim i średnim zakresie obrotów. Osiągi robią wrażenie:

  • Pierwsza setka na liczniku pojawia się po 3,2 s.
  • Druga? 6,8 s.
  • Z kolei na długiej prostej Suzuki Hayabusa rozpędzi się do 299 km/h.

Nowa generacja jest oczywiście zgodna z normą emisji Euro 5 i może się pochwalić niższym zużyciem paliwa niż poprzednicy. Wg WMTC to 14,9 km/l.

Suzuki Hayabusa 2021
Suzuki Hayabusa 2021 fot. Suzuki

To oczywiście nie tylko potężny silnik, ale też cała dostosowana do tak zawrotnych osiągów konstrukcja. Producent chwali się m.in. idealnym rozkładem masy 50/50, lekką i wytrzymałą, podwójną ramą oraz wahacze z odlewu aluminium łączące niezawodność i wytrzymałość z niską masą. Do tego dochodzą specjalnie dla tego modelu zaprojektowane opony Bridgestone i czterotłoczkowe, przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema współpracujące z dwoma 320-milimetrowymi tarczami.

Nowe Suzuki Hayabusa nad Wisłę przyjedzie już na wiosnę tego roku.

Zobacz wideo Suzuki SX4 S-Cross - model dopasowany pod gusta Europejczyków
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.