Odliczanie do zimy trwa. Nowe opony Goodyear UltraGrip Performance 3

Dopiero co pożegnaliśmy lato, a Amerykanie już chwalą się nową oponą zimową. Na polski rynek trafia najnowsza generacja popularnej serii opon zimowych UltraGrip. Producent obiecuje zmniejszenie turbulencji, redukcję hałasu i wyższy komfort jazdy.

Czy ktoś już myśli o zimie pod koniec września? Na pewno przedstawiciele przemysłu oponiarskiego. Dobrym przykładem jest Goodyear, który pochwalił się nową gamą zimowego ogumienia z popularnej serii UltraGrip. W sezonie 2023/2024 czas zatem na nową kolekcję UltraGrip Performance 3, która zastąpi dobrze znane serie UltraGrip 9+ i UltraGrip Performance+.

Zobacz wideo Ponad 70 lat historii i ponad 11 mln sprzedanych samochodów - nowa Toyota Land Cruiser

Określenie kolekcja nie jest na wyrost. Amerykańska firma przygotowała aż 94 rozmiary opon (w tym 13 nowych) na felgi w rozmiarze od 14 do 21 cali. W praktyce oznacza to pokrycie niemal całego rynku samochodów osobowych bez względu na napęd (spalinowy, elektryczny i hybrydowy). Sam producent wskazuje takie auta jak np. Audi A6, BMW serii 4 Gran Coupe, Cupra Formentor, Tesla Model S Plaid czy Toyota Aygo X i Volvo C40 oraz XC40.

Kierowcy, meteorolodzy i drogowcy

Goodyear przekonuje, że pogoda staje się coraz bardziej nieprzewidywalna nie tylko dla kierowców, ale także drogowców i meteorologów. Zważywszy jednak na to, że coraz trudniej o zimy, podczas których śnieg dość długo zalega, inżynierowie przyjęli nowe priorytety podczas projektowania. Producent wspomina o jeszcze bardziej wszechstronnej oponie (niż poprzednia generacja), by zachować dobre właściwości jezdne nie tylko podczas jazdy na śniegu, ale przede wszystkim po mokrej i suchej nawierzchni.

Czym chwali się Goodyear? Firma wspomina o kilku technologiach. Dzięki Snow Protect zwiększono gęstość lameli (więcej krawędzi do wgryzania się w podłoże) i wydłużono rowki na krawędzi, by poprawić jazdę na miękkim i głębokim śniegu (o co najłatwiej w rejonach górskich i rzadziej odśnieżanych drogach lokalnych). Poprawiono także odprowadzanie wody na boki (mniejsze ryzyko aquaplaningu) oraz sztywność konstrukcji (poprawa osiągów na suchej nawierzchni). Nowa opona UltraGrip Performance 3 jest także lżejsza od poprzednika (różnica sięga nawet 10 proc.) i wyróżnia się niższymi oporami toczenia (2 proc. różnicy). Wspomniano również o lepszym przepływie powietrza i ograniczeniu zjawiska turbulencji. Znaczący postęp wykonano w kwestii redukcji hałasu (aż o 36 proc.). Na tym nie koniec. Goodyear stopniowo wdraża technologię SoundComfort, by ograniczyć hałas nawet o 50 proc.

Ile trzeba zapłacić za nową oponę? Sprawdziliśmy ceny dla popularnego rozmiaru 205/55 R16 (Audi A4, Ford Focus, Peugeot 207, Renault Megane, Skoda Octavia, Toyota Avensis). W sklepach internetowych ceny wynoszą ok. 430-490 zł za sztukę.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.