Oleje Motul do klasyków. Nawet opakowania są retro

Firma olejowa Motul wprowadza do sprzedaży produkty do oldtimerów i youngtimerów. Na razie na rynku amerykańskim. Nie wiemy, czy są dobre, ale chcemy je mieć ze względu na wygląd opakowań.

W Stanach Zjednoczonych Ameryki zadebiutowała linia olejów silnikowych Motul Classic Line dedykowanych do klasycznych samochodów. Genialny jest zarówno pomysł, jak i jego realizacja. Produkty są pogrupowane zgodnie z przedziałami czasowymi, każdy przeznaczony do silników z innego dekady. Nawiązują do nich projekty graficzne opakowań, każdy ma grafikę stylizowaną na odpowiedni okres. Wszystkie wyglądają obłędnie.

Zobacz wideo Do Studia Biznes przyjechał niezły kot: Jaguar F-Pace

Wbrew obiegowym opiniom, które głoszą, że do starych samochodów lepiej nadają się oleje mineralne, nowe produkty Motul dla oldtimerów i youngtimerów mają półsyntetyczne bazy. Za to zostały wyposażone w odpowiednie dodatki zdaniem producenta poprawiające smarowanie silników z poszczególnych okresów motoryzacji. Przede wszystkim amerykańskiej, ale jak wskazuje tytułowe zdjęcie z czającym się na drugim planie ikonicznym Lamborghini Countach, nie tylko dla niej.

Być może jest w tym sporo marketingu, ale Motul twierdzi, że dodatki cynku i molibdenu sprawią, iż klasyczne motory V8 będą pracować gładko i długo. Szczegółowy skład jest tajemnicą producenta, ale ponoć różni się w zależności od produktu.

Olej Motul Classic LineOlej Motul Classic Line fot. Motul

Oleje Motul do amerykańskich klasyków od lat 30. do 90. XX wieku

Dostępne są oleje o klasach lepkości Stowarzyszenia Inżynierów Samochodowych (SAE) 30 i SAE 50 dla najstarszych aut wyprodukowanych przed latami 50., przez klasy 20W50 dla samochodów wyprodukowanych po 1950 roku, 15W50 dla aut z silnikami o niskiej mocy z ery lat 70., 10W40 dla youngtimerów z lat 80., a kończąc na oleju 10W30 dla samochodów z ostatniej dekady XX wieku.

Wszystkie są półsyntetykami, niektóre na opakowaniach mają podaną orientacyjną ilość dodatków myjących, a olej dla aut z lat 70 SAE 15W50 to zmodyfikowany produkt znany wcześniej pod nazwą Motul 2100, dedykowany do silników atmosferycznych oraz z wymuszonym doładowaniem powietrza. W przypadku amerykańskich klasyków najczęściej przez mechaniczną sprężarkę.

Dopiero olej dla aut z lat 90. SAE 10W30 został opracowany z myślą o wysokoobrotowych silnikach z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy (DOHC). Oleje są sprzedawane w dwulitrowych opakowaniach, które bez wyjątku prezentują się uroczo.

Ich projekty graficzne nawiązują do historii motoryzacji i designu. Są błyskotliwym ruchem marketingowym, a nam kojarzą się ze starymi reklamami samochodów oraz grami wideo: od "Street Rod" z 1989 roku po najnowsze "Grand Theft Auto V". Dobra robota Motul!

Olej Motul Classic LineOlej Motul Classic Line fot. Motul

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.