To już nawet nie gnębienie, to regularne tortury. LEGO ostatnio wzięło sobie na celownik miłośników samochodów i serwuje nam zestaw za zestawem, a każdy wystawia kolekcjonerów na test silnej woli. Światła reflektorów oczywiście skradł przede wszystkim flagowy zestaw z Ferrari, ale ciepło przyjęto też sporo mniejszego i mniej zaawansowanego Forda GT i ostatnio pokazanego klasycznego Land Rovera Defendera. Do tego sporo małych modelików z kolekcji Speed Champions. LEGO ma teraz kolejną gratkę. Tym razem dla fanów motorsportu i francuskiej motoryzacji.
Klockowy Peugeot 9X8 to dokładny model z klocków LEGO w skali 1 do 10. Składa się z 1 775 klocków. Mierzy ponad 13 cm wysokości, 22 cm szerokości i 50 cm długości. Hipersamochód z klocków zaprezentowano podczas pierwszego, europejskiego wyścigu Mistrzostw Świata w Portugalii. Prawdziwy Peugeot 9X8 zbierał tam doświadczenie przed debiutem w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans 10 i 11 czerwca.
Model o dość długiej oficjalnej nazwie "Peugeot 9X8 24 godziny Le Mans Hybrid Hypercar" będzie dostępny w sklepach LEGO Stores oraz na stronie duńskiej firmy, ale także w salonach dealerów Peugeota od 1 maja. Znamy już oficjalną polską cenę. Wynosi dokładnie 949,99 złotych. Czas chyba zacząć zbierać złotówki.
Nasza współpraca techniczna z Grupą LEGO rozpoczęła się w styczniu 2022 roku, 5 miesięcy przed prezentacją samochodu Peugeot 9X8. Wraz z zespołem technicznym i projektowym potrzebowaliśmy roku na pełną realizację tego projektu. Dzięki temu udało nam się bezpośrednio odtworzyć w modelu LEGO Technic detale techniczne samochodu Peugeot 9X8.
Dla obu marek bardzo ważne było stworzenie modelu jak najbardziej zbliżonego do rzeczywistości. Zespoły PEUGEOT, PEUGEOT Sport i LEGO spotykały się wiele razy, by dopracować precyzyjnie zawieszenie i układy hybrydowego napędu, których nie da się odtworzyć w oparciu o zdjęcia
- komentuje Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny PEUGEOT Sport. Model ma układ hybrydowy z "działającym" silnikiem tłokowym V6, odwzorowaną siedmiobiegową skrzynię biegów, dopracowane zawieszenie, świecące po zmroku elementy i inne funkcje. Drobiazgowo oddano oczywiście wygląd hipersamochodu, poświęcając wiele uwagi detalom, malowaniu i charakterystycznej wyścigów, która ma już niedługo spróbować swoich sił podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.
To prototyp elektrycznej superhybrydy z napędem na cztery koła. Francuzi wcale nie żartują, że chcą namieszać na słynnym francuskim torze. Do współpracy nad tym projektem zaproszono uznane w motorsporcie marki. Silnik V6 2,6l, bi-turbo o mocy 520 kW napędza koła tylnej osi. Specjalny, wyczynowy silnik elektryczny o mocy 200 kW napędzający przednie koła oraz falownik z węglika krzemu zostały skonstruowane we współpracy z firmą Marelli. Wysokonapięciowy akumulator 900 V opracowano wspólnie z TotalEnergies / Saft. Dostawcą opon zgodnych z regulaminem dla hipersamochodów jest firma Michelin.
Wymiary Peugeota 9X8 to: długość 4,995 m, szerokość 2 m, wysokość 1,145 m. Waży 1030 kg, a jego zbiornik może pomieścić 90 litrów w 100 proc. odnawialnego paliwa TotalEnergies. Wyścig w Le Mans już 10 i 11 czerwca.