Porsche Design wypuściło nowy zegarek. Upamiętnia powrót GP Ice Race

Zegarek wart 9,5 tys. dolarów ma upamiętnić powrót GP Ice Race. Jest on limitowany.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

W 1952 roku Paul Schwarz wygrywał pierwszą edycję Dr. Porsche Memorial Skijoring Race. Teraz 70 lat później, Ferdi Porsche, bratanek Ferdinanda Alexandra Porsche, założyciela Porsche Design, jest jednym z liderów GP Ice Race, obok Constantina Kleina.

Zobacz wideo Porsche Taycan - samochód wyjątkowy, nowatorski i przełomowy? Sprawdzamy, czy tak jest naprawdę

Spadkobierca przywrócił wyścig ten do domu rodziny Porsche w Zell am See w austriackich Alpach w 2019 roku, po bardzo długiej przerwie.

Obecna wersja opisywana jest jako festiwal, gdzie samochody GT i klasyczne pokazują co są w stanie zrobić na lodzie. Oprócz wyścigów, edycja tegoroczna oferuje wystawy samochodowe, miejsce dla sportów motorowych, tor driftowy wykonany w całości z lodu, a nawet lodowy tor kartingowy, na którym można przetestować gokarty na kolcach.

Wszystko to będzie dostępne od 27 do 29 stycznia w Zell am See w Austrii.

Jednak, aby upamiętnić to wyjątkowe wydarzenie, Porsche Design zdecydowało się wypuścić limitowany zegarek, którego elementy inspirowane są tym wyścigiem i klasycznym zegarkiem Chronograph I z 1972 r. Połączenie starego i nowego.

Widoczne są takie elementy jak kontrastujące białe wskazówki sekundowa, minutowa i godzinowa, fluorescencyjne znaczniki godzin oraz szafirowe szkiełko, które jest zarówno odporne na zarysowania, jak i przeciwodblaskowe. Szczegóły te pochodzą z oryginalnego projektu.

Zegarek jest również wyposażony w szybkozmienny wyświetlacz daty i dwujęzyczny wyświetlacz nazwy dnia, oba opracowane wewnętrznie w fabryce zegarków Porsche w Szwajcarii.

 

Chronograph I – GP 2023 Edition jest łatwy do odczytania dzięki materiałowi Super-Luminova na matowej czarnej tarczy i wskazówkom, a także można go szybko i wygodnie założyć na kombinezon wyścigowy lub narciarski.

Do wyboru jest pasek materiałowy lub skórzany (jest to ta sama skóra co w samochodach). Do tego tytanowe zapięcie.

Jak już wcześniej zostało wspomniane, jest to limitowana edycja do 250 sztuk. Każdy egzemplarz będzie posiadać swój własny numer, logo Porsche Design oraz skomplikowany laserowy grawer sygnetu GP (Yeti siedzący na traktorze).

Zegarek kosztuje 8950 euro lub 9500 dolarów. Jest już w przedsprzedaży.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.