Nowa jednostka ma 85 KM, co jest wynikiem o 20 KM lepszym, niż w podstawowej, jedynej dotąd wersji napędzanej olejem napędowym . Silnik dCi85 charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, jednak pozwala nie rezygnować przy tym z przyzwoitych osiągów.
Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje Renault 11s, jednak dzięki imponującej wartości momentu obrotowego wynoszącej 200 Nm osiąganej przy prędkości 1750 obr/min wyprzedzanie powinno być przyjemnością. Oszczędny silnik dzięki niewielkiej jak na dzisiejsze czasy masie Twingo (dCi85), wynoszącej 980 kg, zużywa niewiele paliwa . W mieście zużycie wynosi 4,8 litra, w trasie 3,5, a w cyklu kombinowanym jedynie 4,0 litry na każde przejechane 100 km. Dzięki temu 40-litrowy zbiornik powinien starczyć w trasie na ponad 1000 km .
We Francji Twingo dCi85 będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Dynamique i GT . Na liście wyposażenia podstawowej wesji znajdą się m.in. ręczna klimatyzacja, elektrycznie otwierane okna, sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, czy lampy przeciwmgielne. Wersja GT otrzymuje dodatkowo m.in. sportowe zawieszenie, spoiler tylny, 15-calowe obręcze aluminiowe, chromowaną końcówkę wydechu, czy popielniczkę z zapalniczką (w wersji Dynamique ten zestaw wymaga dopłaty 30 euro! ).
W wielu krajach Europy klienci będą dodatkowo zadowoleni z faktu emisji CO2 przez silnik dCi85 jedynie na poziomie 104 g/km. Kwalifikuje go to do grona samochodów najmniej uciążliwych dla środowiska (emisja CO2 poniżej 120 g/km), a co za tym idzie oznacza ulgi przy jego zakupie.
Na deser przedstawiamy śmieszną francuską reklamę Twingo:
Samedi soir Załadował: renault
mjl, źródło: Renault