• Link został skopiowany

Amerykanie mają dość. Uber z zarzutami o oszukiwanie klientów

Federalna Komisja Handlu USA pozwała w poniedziałek 21 kwietnia firmę Uber Technologies. Przedsiębiorstwo z siedzibą w San Francisco w stanie Kalifornia zostało oskarżone o zapisywanie danych abonentów korzystających z aplikacji Uber One bez ich wiedzy oraz wprowadzanie klientów w błąd.
Uber (zdjęcie ilustracyjne)
Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Wyborcza.pl

Uber One to subskrypcyjna opcja, która zapewnia oszczędności i ekskluzywne korzyści w Uber (zamawianie przejazdów) i Uber Eats (dostawy jedzenia). Można ją wykupić za 9,99 USD miesięcznie lub 99,99 USD rocznie. W Polsce subskrypcja ta również jest dostępna - kosztuje 12,00 PLN miesięcznie lub 129,99 PLN rocznie i pozwala na bezpłatne dostawy w Uber Eats przy zamówieniach powyżej 40 zł.

Zobacz wideo

Irytujące niechciane subskrypcje 

Jak informuje Reuters, Federalna Komisja Handlu USA w pozwie złożonym w San Francisco stwierdziła, że Uber fałszywie informował, że użytkownicy dzięki usłudze Uber One zaoszczędzą około 25 dolarów miesięcznie. Dodatkowo firma wprowadza w błąd klientów podając informację, że usługa jest bardzo łatwa do anulowania. W rzeczywistości zrezygnowanie z subskrypcji wcale nie jest proste.

Amerykanie mają dość zapisywania się na niechciane subskrypcje, których anulowanie wydaje się niemożliwe

— powiedział przewodniczący FTC Andrew Ferguson. 

Co na to Uber Technologies? Rzecznik firmy Noah Edwardsen powiedział, że firma nie rejestruje klientów i nie pobiera od nich opłat bez ich zgody.

Jesteśmy rozczarowani, że FTC zdecydowała się na kontynuowanie tej sprawy, ale jesteśmy przekonani, że sądy zgodzą się z tym, co już wiemy: procesy rejestracji i anulowania subskrypcji Uber One są przejrzyste, proste i zgodne z literą i duchem prawa

Uber w przeszłości był już skonfliktowany z FTC

W 2017 r. firma Uber rozstrzygnęła zarzuty Federalnej Komisji Handlu dotyczące wprowadzania w błąd w zakresie prywatności i bezpieczeństwa danych. W następnym roku zgodziła się zapłacić 20 mln dolarów amerykańskich, aby rozstrzygnąć zarzuty FTC dotyczące zawyżania potencjalnych zarobków w celu rekrutacji kierowców. Firma uniknęła zarzutów karnych w 2022 r. w ramach ugody, w której przyznała, że jej pracownicy nie powiadomili FTC o naruszeniu danych z 2016 r., które dotknęło 57 milionów pasażerów i kierowców.

Więcej o: