Szukasz wiadomości samochodowych multimediach? Znajdziesz je na gazeta.pl
Do pierwszych beta testerów trafiła już nowa próbna wersja Android Auto 7.3. Zmienia się w niej interfejs graficzny użytkownika (tzw. GUI), który odpowiada z obsługę i wygląd programu. Oprócz tego pojawi się kilka technicznych nowinek.
Po raz pierwszy ekran w Android Auto będzie dzielony. To znaczy, że da się wyświetlić kilka aplikacji jednocześnie. Standardowo są to Google Maps zajmujący większą część prawej strony wyświetlacza oraz panele-widżety do obsługi innych aplikacji w tle (np. Spotify lub innej aplikacji do muzyki) albo niewymagające interakcji (np. asystent Google z informacjami o pogodzie).
W obu przypadkach jednak komunikacja z tymi programami jest możliwa i nie wymaga wyłączania map. Do tej pory dało się obsłużyć tylko podstawowe funkcje Spotify (zmiana utworu i pauza) przy użyciu paska na dole ekranu. Taka możliwość wciąż pozostanie, przy aplikacjach wyświetlanych w trybie pełnoekranowym.
Przełączanie pomiędzy trybem pełnego ekranu i widżetów ma się odbywać przez dłuższe przytrzymanie przycisku, który teraz ma inną ikonę: kółko zastąpił kwadrat zaokrąglonymi rogami i kropkami we wnętrzu, sugerującymi dostęp do innych aplikacji.
W nowej wersji Android Auto 7.3 został zmodyfikowany również inny element graficzny. Do tej pory interfejs wyświetlał dwa paski: górny i dolny. Teraz zostały zintegrowane w dolnej części ekranu, dzięki czemu oszczędzono sporo miejsca. Właśnie tam trafiły ikony zegarka oraz informujące o stanie naładowania akumulatora w smartfonie i zasięgu sieci.
O nowym wyglądzie Android Auto zawiadomił włoski portal AndroidWorld.it, który miał dostęp do wersji beta interfejsu Android Auto 7.3. Podobno ma w nim się też pojawić nowa apka pozwalająca na wyświetlenie lustrzanego odbicia ekranu.
Nie do końca wiadomo po co, bo program nie działał poprawnie w wersji beta. Dziennikarz AndroidWorld.it sugeruje, że może być przydatna w autach z dwoma ekranami współpracującymi z systemem Google.
Android Auto w wersji 7.3 wprowadzi pierwszą poważną modyfikację interfejsu graficznego od lipca 2019. Pozostaje mieć nadzieję, że nowy layout zostanie zaprojektowany osobno dla ekranów każdego rodzaju: poziomych (również panoramicznych) oraz pionowych.
W drugim przypadku nie widzimy innego wyjścia, niż umieszczenie widżetów pod mapą, zamiast obok niej. Na koniec należy życzyć sobie oraz Google, żeby w nowej wersji Android Auto nie było wielu błędów, mimo że jesteśmy przyzwyczajeni do ich obecności.