Honda ma nowy rodzaj dostawczaka. To połowa samochodu

Na szczęście chodzi o dolną połowę. Eksperymentalna Honda Autonomous Work Vehicle to autonomiczny, elektryczny pojazd użytkowy, który ma pracować w magazynach i na budowach.

Honda AWV wygląda skromnie, ale ma spore możliwości. Po pierwsze została wyposażona w innowacyjne podwozie o dużych możliwościach terenowych. Honda zaczerpnęła ja ze swojego terenowego pojazdu klasy UTV zwanej "też side-by-side".

Lubisz nowinki technologiczne? Szukaj ich na gazeta.pl

Zostało ukryte pod skromną białą i kanciastą platformą. Oprócz tego Honda AWV jest wyposażona w armię czujników. Dzięki radarowi, lidarowi i kamerze stereoskopowej (uzyskującej trójwymiarowy obraz) może poruszać się po wyznaczonym terenie samodzielnie.

Można też nią sterować przy pomocy pilota. Ładowność jej platformy to 399 kg, a maksymalna masa przyczepki, którą da się holować przy pomocy AWV wynosi 721 kg. Mała Honda jest też niezmordowana.

Dom handlowy Ka De We przy KurfurstendammUnikaj tłumów lub wręcz przeciwnie. Nowa funkcja Google Maps w sam raz na święta i demonstracje

Podobno może pracować przez osiem godzin bez przerwy i to nawet w upale. Potem trzeba ją naładować, bo ma elektryczny napęd. Pełne odzyskanie energii w akumulatorach Hondy AWV trwa sześć godzin.

Pojazd Hondy został po raz pierwszy zaprezentowany na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas, ale wersja, którą widzicie na wideo i zdjęciach, jest w pełni funkcjonalna. W tej chwili trwają testy na placu budowy amerykańskiej firmy Black & Veatch. Honda wybrała miejsce w Nowym Meksyku, ponieważ cały teren jest zasilany panelami fotowoltaicznymi.

 

Taki pojazd może być bardzo przydatny. Nie zastąpi ciężarówki, nie przewiezie gruzu, ale dostanie się niemal w każde miejsce. Może transportować różne materiały budowlane, przewozić produkty w wielkich magazynach albo wyposażenie pracowników. Poza tym to największy zdalnie sterowany model, jaki widzieliśmy.

Honda niestety na razie nie chce wprowadzić modelu AWV do sprzedaży, więc nie ma mowy o określeniu ceny i dostępności. Trwają dalsze testy, ale również tak może wyglądać przyszłość autonomicznej motoryzacji.

Honda AWVHonda AWV fot. Honda

Więcej o: