Spotify Car Thing na pewno chce skusić niską ceną. W Stanach Zjednoczonych urządzenie zostało wycenione na 79 dolarów, co przy aktualnym (14 kwietnia), bardzo niekorzystnym kursie daje praktycznie równe 300 zł. Nie jest to więc cena zaporowa. Spotify w samochodach to żadna rewolucja. Wiele z nowych samochodów ma wgraną aplikację bezpośrednio do systemu multimedialnego. A jeśli nie mają, to i tak kierowca może z niej korzystać dzięki Android Auto lub Apple CarPlay. Oba rozwiązania pozwalają przenieść na ekran samochodu ulubione aplikacje z telefonu. Car Thing kierowane jest więc do kierowców, posiadających starsze auta. Bez ekranów i nowych systemów.
Pozwala słuchać muzyki ze Spotify.
To małe urządzenie z ekranem, montowane do kratki nawiewu z podstawowymi złączami i łącznością Bluetooth. Żeby działało trzeba je podłączyć do radia samochodu bezprzewodowo lub złączem AUX. Car Thing ma wbudowany akumulator, wytrzyma więc trochę czasu bez ładowania, a producent w zestawie oferuje ładowarkę z kablem USB-C, jest także wejście do samochodowej zapalniczki. Oprócz dostępu do aplikacji Spotify urządzenie nie oferuje żadnych innych funkcji.
No właśnie. Pomysł Spotify wydaje się rozwiązywać już dawno rozwiązany problem. Wcale nie potrzeba przecież nowego samochodu z zaawansowanym systemem. Wystarczy zestaw audio z łącznością Bluetooth, z którym można sparować smartfona i to z niego puszczać muzykę. Dzisiaj takie radio kosztuje grosze. Nie macie Bluetooth? No to wystarczy najprostszy kabel z wejściem jack. Sam właśnie tak słucham muzyki w swoim peugeocie 206 i ani razu nie pomyślałem, by czegoś mi brakowało. Spotify przekonuje jednak, że Car Thing ma wiele zalet, a kierowcy nowe urządzenie pokochają.
Spotify rozsyła właśnie pierwsze urządzenia do wybranych subskrybentów za darmo w ramach testów. Jeśli odbiór będzie pozytywny (a tego firma jest pewna), to jeszcze w tym roku powinna ruszyć regularna sprzedaż. Na razie w Stanach Zjednoczonych. Po sukcesie w Nowym Świecie "samochodowa rzecz" do słuchania muzyki ruszy na inne rynki.