XM to auto stworzone dla najbardziej zamożnej klienteli, która naturalnie chce się wyróżnić. Obok tego drogowego kolosa po prostu trudno nie przejść obojętnie. Nie dziwi więc fakt, że pojazd idealnie komponuje się z blichtrem i przepychem festiwalu w Cannes. Właśnie na potrzeby tego jakże istotnego dla branży filmowej wydarzenia bawarska marka stworzyła wyjątkowy egzemplarz SUV-a ochrzczony mianem Mystique Allure.
BMW ponownie zaprosiło do współpracy jedną ze swoich największych ambasadorek - Naomi Campbell. To tłumaczy, dlaczego pojazd został wykończony akurat w takim, a nie innym odcieniu. Fiolet jest bowiem ulubioną barwą brytyjskiej modelki i aktorki. Górna część pojazdu, w tym maska, dach, czy też słupki, została wykończona aksamitem. Reszta skąpana jest w misternie układanych opalizujących cekinach. Także we wnętrzu nie zabrakło fioletu i aksamitnej tkaniny.
"Ekskluzywny. Ekspresyjny. Ekstrawagancki. Wysoka moda spotyka się z wysokimi osiągami. Oto BMW XM Mystique Allure. Jest jedyny w swoim rodzaju, nieprawdaż?" - chwali się na swoim instagramowym profilu szef designu BMW Domagoj Dukec.
Skąd jednak wziął się pomysł na stworzenie wyjątkowego XM? Jest to związane z rolą marki podczas festiwalu w Cannes - BMW już trzeci rok z rzędu pełni funkcję partnera motoryzacyjnego wydarzenia. To właśnie pojazdami bawarskiej marki przemieszczają się gwiazdy kina walczące o statuetkę Złotej Palmy. W trakcie eventu wykorzystywanych jest ponad 200 pojazdów – w tym właśnie hybrydowe BMW XM.
Co ciekawe, to nie pierwszy raz, gdy BMW zdecydowało się wykorzystać tkaninę do wykończenia karoserii. W 2008 roku zaprezentowało niezwykle ciekawy koncepcyjny model GINA. Jego poszycie było częściowo wykonane z materiału, który zwijał się i marszczył przy m.in. otwieraniu przypominających ptasie skrzydła drzwi. Fantazji niemieckiemu producentowi akurat odmówić nie wolno.