Jak donosi portal Wiadomoscihandlowe.pl, francuski gigant prowadzi negocjacje z potencjalnymi nabywcami, zainteresowanymi przejęciem 39 stacji paliw działających w Polsce. Wśród firm zainteresowanych kupnem wymienia się Anwim, operatora sieci Moya, posiadającego już 476 stacji paliw w kraju.
Decyzja o sprzedaży stacji paliw ma być zgodna ze strategią Carrefour 2026, która zakłada koncentrację na rozwoju kluczowych formatów działalności. Agata Kopytyńska, dyrektorka nieruchomości i aktywów Carrefour Polska, potwierdziła, że firma analizuje możliwość zbycia tego segmentu działalności, aby skupić się na głównym obszarze działalności handlowej, co ma pozwolić lepiej dostosować się do wyzwań makroekonomicznych i geopolitycznych.
Sieć stacji paliw Carrefour, licząca obecnie 39 lokalizacji, zajmuje drugie miejsce pod względem liczby stacji wśród operatorów sieci handlowych w Polsce. Większą sieć posiada jedynie Intermarché z 73 stacjami. Na rynku stacji paliw Carrefour rywalizuje z takimi gigantami jak Orlen (1929 stacji), BP (575), Moya (476) oraz Shell (460). Jeśli faktycznie dojdzie do przejęcia stacji Carrefoura przez koncern Moya, polska sieć zbliży się znacznie do zajmującego drugie miejsce w kraju BP.
Carrefour, oprócz działalności paliwowej, zarządza w Polsce siecią 803 sklepów, w tym hipermarketami, supermarketami i sklepami convenience. Grupa prowadzi również sprzedaż online oraz jest właścicielem 20 centrów handlowych w kraju.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl