Toyota bardzo dobrze radzi sobie w Europie. W pierwszym półroczu 2024 roku sprzedano 461 911 takich aut, co oznacza wzrost o 12 proc. w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2023 roku. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, samochody zelektryfikowane stanowią aż 75 proc. wszystkich pojazdów opuszczających salony Toyoty i Lexusa. W całej Europie udział ten wynosi 73 proc.
„Jesteśmy zadowoleni z rekordowych wyników sprzedaży po pierwszym półroczu oraz z faktu, że rośniemy szybciej niż rynek. Obserwujemy duże zainteresowanie naszymi zelektryfikowanymi napędami, począwszy od klasycznych hybryd, przez hybrydy plug-in po auta bateryjne elektryczne. Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid została dobrze przyjęta przez klientów, a duży popyt jasno pokazuje, że nasza wielotorowa strategia odpowiada na zróżnicowane potrzeby szerokiego grona odbiorców" – powiedział Matt Harrison, Chief Corporate Officer w Toyota Motor Europe.
Niezwykle interesującym zjawiskiem jest zmiana lidera sprzedaży w gamie Toyoty. Yaris Cross zdetronizował dotychczasowego króla, czyli Corollę, stając się najpopularniejszym modelem marki na Starym Kontynencie. W pierwszej połowie 2024 roku sprzedano aż 103 657 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Yaris Cross zdobył uznanie klientów dzięki swojej wszechstronności, nowoczesnym technologiom i atrakcyjnemu designowi.
Drugie miejsce w rankingu sprzedaży zajmuje Yaris z 93 857 sprzedanymi egzemplarzami. Popularność tego miejskiego modelu potwierdza, jak duże jest zapotrzebowanie na kompaktowe i ekonomiczne samochody w Europie. Corolla, która przez wiele lat była liderem, teraz plasuje się na trzeciej pozycji z 87 820 sprzedanymi sztukami w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi.
Toyota kontynuuje swoją strategię promowania zelektryfikowanych napędów. W pierwszej połowie 2024 roku sprzedaż tych modeli wzrosła o 9 proc., a klienci kupili 424 812 samochodów z napędem hybrydowym, plug-in hybrid i elektrycznym. Najpopularniejsze modele z tej kategorii to Yaris Cross Hybrid (98 807 egzemplarzy), Yaris Hybrid (83 772 egzemplarze), Corolla Hybrid (75 231 egzemplarzy), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (62 504 egzemplarze) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (49 889 egzemplarzy). W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, zelektryfikowane Toyoty stanowią aż 75 proc. całkowitej sprzedaży.
Nie tylko samochody osobowe przyczyniły się do sukcesu Toyoty w pierwszej połowie 2024 roku. Marka Toyota Professional, zajmująca się produkcją aut użytkowych, zanotowała 10-procentowy wzrost sprzedaży. Od stycznia do czerwca sprzedano 72 012 pojazdów użytkowych. Najpopularniejszym modelem okazał się Proace City, którego sprzedaż wzrosła aż o 28 proc., osiągając wynik 29 857 egzemplarzy. Kolejne miejsca zajmują Hilux (26 444 egzemplarze) oraz Proace (15 711 egzemplarzy).