Ford dalej będzie zwalniał w Europie. Powód? Spadek sprzedaży

Ford przygotowuje w Europie plan restrukturyzacyjny, który obejmie zwolnienia pracowników w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, jak poinformował przedstawiciel związków zawodowych.

Zgodnie z informacjami od przewodniczącego rady pracowniczej Forda w Niemczech, plan restrukturyzacji przewiduje dalsze zwolnienia w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Nie jest jeszcze jasne, ilu pracowników w Niemczech zostanie objętych zwolnieniami w ramach nowego planu, który jest kontynuacją wcześniejszego programu, jak informuje Benjamin Gruschka, przewodniczący rady pracowniczej w fabryce w Kolonii.

Ford zrealizował już połowę wcześniejszego planu zakładającego zwolnienie 2,3 tys. pracowników w Niemczech, co zredukowało zatrudnienie do 13 tys. osób. W zeszłym roku firma ogłosiła zamiar zwolnienia 3,800 pracowników w Europie w ramach przejścia na produkcję pojazdów elektrycznych, co wymaga mniej pracowników. W tym miesiącu Ford zapowiedział również plan zwolnienia do 1,6 tys. pracowników w fabryce w Walencji, Hiszpania.

Zobacz wideo

Zmiana na modne crossovery nie pomogła

Firma przestawiła się na produkcję crossoverów, SUV-ów, pojazdów elektrycznych i lekkich pojazdów użytkowych, rezygnując z mniej dochodowych modeli osobowych, takich jak Focus i Fiesta. Jednak ta zmiana nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, a sprzedaż samochodów osobowych Forda spadła o 15 procent do 152,552 sztuk w pierwszych czterech miesiącach roku na rynkach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii (dane ACEA). W efekcie udział rynkowy firmy zmniejszył się do 3,4 procent z 4,3 procent.

TOP10 najczęściej kupowanych aut osobowych w 2023 roku:

  1. Toyota Corolla
  2. Skoda Octavia
  3. Toyota Yaris
  4. Toyota Yaris Cross
  5.  Kia Sportage
  6. Hyundai Tucson
  7. Toyota C-HR
  8. Dacia Duster
  9. Toyota RAV4
  10. Volkswagen T-Roc

Patrząc na same marki, w 2023 roku klienci kupili i zarejestrowali 91 195 aut marki Toyota. Według danych przygotowanych przez Samar na pozycji wicelidera znalazła się Skoda z 51 479 rejestracji w ubiegłym roku (wzrost o 22 proc. rok do roku), a na ostatnim miejscu podium znalazła się koreańska Kia z 36 081 sprzedanych samochodów (wzrost o 7 proc.). Czwarte miejsce należało do Volkswagena (33 924 szt., wzrost o 10 proc.), a piąte do Hyundaia (26 931 auta, spadek sprzedaży o 0,16 proc.).

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.