• Link został skopiowany

Wszyscy spisali markę VW na straty, a oni... notują rekordowe zyski. "Wzrost o 57 proc."

Ciekawostka prosto z Hiszpanii. Kiedy wszyscy mówią tylko o Cuprze i debatują o końcu Seata, ten chwali się świetnymi wynikami.
Seat Ateca 1.5 TSI
fot. Piotr Mokwiński

Hiszpański Seat działa od jakiegoś czasu trochę poza mainstreamem. Koncern VAG skupia się przede wszystkim na elektryka i to je głośno promuje. Co więcej, wielkim sukcesem okazała się marka Cupra, która wyrosła z Seata i teraz kradnie mu show. Model Formentor meldował się nawet w poszczególnych miesiąc w dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce, czego nikt się nie spodziewał. Seat jednak wcale nie radzi sobie źle. Wręcz przeciwnie.

Seat z rekordowymi wynikami finansowymi

Osiągnęliśmy najlepsze w historii wyniki za pierwszy kwartał, co jest bardzo pozytywną wiadomością, biorąc pod uwagę wymagające otoczenie zewnętrzne i wysoki poziom konkurencji w 2024 roku. W miarę jak SEAT S.A. posuwa się naprzód na drodze transformacji elektrycznej, nadal ciężko pracujemy, aby osiągnąć solidniejszy zysk operacyjny i zwrot ze sprzedaży. Nasze dwie marki, SEAT i CUPRA, pozostają silne i zwiększają dostawy, przyczyniając się do realizacji naszego celu, jakim jest stanie się jeszcze bardziej zrównoważoną i rentowną firmą

- komentuje Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra. Hiszpanie mają konkretne liczby na potwierdzenie tych słów. Firma osiągnęła najwyższy w swojej historii zysk operacyjny w wysokości 226 mln euro w pierwszym kwartale roku (Q1 2023: 144 mln euro, +57,0 proc.). Co więcej, zwrot operacyjny ze sprzedaży wzrósł do 5,9 proc. (+1,9 p.p. w porównaniu z 2023 r.). Przychody ze sprzedaży SEAT S.A. osiągnęły 3,803 mld euro, co również stanowi najlepszy wynik firmy odnotowany w pierwszym kwartale i wzrost o 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (3,562 mld euro).

Ile samochodów sprzedaje teraz Seat?

Seat może się pochwalić nie tylko świecącym się na zielono Excelem, ale także rosnącą sprzedażą samochodów. Hiszpanie chwalą się wzrostem w 2024 r. dostaw do 81 900 sztuk, co stanowi wzrost o 4,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r., kiedy dostarczono 78 600 aut. Sprzedaż napędza klasyczny miejski model Ibiza z wynikiem ponad 25 tys. egzemplarzy dostarczonymi w okresie od stycznia do marca (+8,5%). Głównymi rynkami marki w tym okresie były Hiszpania (17 400; -3,3 proc.), Niemcy (15 300; +24,1 proc.) i Wielka Brytania (11 200; +14,6 proc.).

Zobacz wideo [MOTOVLOG] Pojechałem Cuprą Formentor VZ5 do Wiednia. Czy 390-konny SUV dobrze spisuje się w trasie? [AUTOPROMOCJA]
Więcej o: