Volkswagen skorzysta z techniki Renault Twingo. Tani elektryk z Niemiec coraz bliżej

Przemysł lotniczy wzorem dla koncernów motoryzacyjnych. Okazuje się, że Airbus ma być przykładem dobrej współpracy i udanej rywalizacji z amerykańskim Boeingiem. Na podobną współpracę liczy Grupa Renault, która apeluje do lokalnej konkurencji o porozumienie. Niewykluczone, że na pierwsze efekty doczekamy się szybciej niż mogłoby się wydawać.

Nowy europejski kompaktowy SUV zaprojektowany podobnie jak najpopularniejsze samoloty Airbusa? Niedorzeczne czy też całkiem realne? Włoch Luca de Meo, szef Grupy Renault liczy na owocną i szybką współpracę w Europie, by skuteczniej dać odpór chińskim producentom, którzy cierpliwie budują na kontynencie swoje przyczółki. By zachęcić rywali wskazuje przykłady udanej kooperacji.

Zobacz wideo Czy samochody elektryczne na pewno mają sens w Polsce? [AUTOPROMOCJA]

Komu się udało? Zdaniem włoskiego prezesa warto przypomnieć słynne miejskie trojaczki Citroena, Peugeota i Toyoty, czyli C1, 108 i Aygo. Luca de Meo sięgnął jeszcze dalej i przypomniał o projekcie wspólnej platformy Alfa Romeo, Fiata, Lancii i Saaba. Któż dziś pamięta takie modele jak Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000? Na pewno dobrze je wspomina włoski menedżer.

Toyota Aygo IToyota Aygo I fot. Toyota

Samochody zaprojektowane przez Giugiaro - Lancia ThemaSamochody zaprojektowane przez Giugiaro - Lancia Thema fot. Lancia

Tani elektryk gorącym tematem

Niewykluczone, że wkrótce poznamy kolejny etap owocnej współpracy koncernów. Od miesięcy w branży plotkuje się na temat potencjalnej współpracy Grupy Renault i Grupy Volkswagen. Nie jest bowiem tajemnicą, że Francuzi i Niemcy nie zamierzają odpuścić segmentu najmniejszych samochodów elektrycznych (de Meo apeluje o zmianę przepisów w Europie, by wpuścić na rynek małe samochody typu kei-car znane z japońskich miast), które mogą spopularyzować elektromobilność. Szykowany do produkcji Volkswagen ID.2 niestety będzie zbyt drogi (ceny od 25 tys. euro). Stąd w Grupie Volkswagena poszukiwania tańszego rozwiązania. Jednym z potencjalnych dostawców może być Renault.

Volkswagen ID. GTI Concept zapowiedzią elektrycznego hothatchaVolkswagen ID. GTI Concept zapowiedzią elektrycznego hothatcha Fot. Volkswagen

Francuzi szykują taniego elektryka w cenie ok. 20 tys. euro. W gamie Renault będzie to Twingo opracowane na nowej platformie AmpR Small (dawniej CMF) oraz tańszych akumulatorach litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Podczas salonu samochodowego w Genewie Luca de Meo przyznał, że obie firmy są na wstępnym etapie rozmów. O porozumienie tym łatwiej, że włoski menedżer przez wiele lat pracował w Volkswagenie oraz kierował Seatem.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.