Marka Cupra w 2022 roku osiągnęła najwyższe wyniki sprzedażowe w swojej historii, dostarczając do klientów 152 900 pojazdów. W zestawieniu z 2021 rokiem, w którym sprzedano 79 300 pojazdów, wzrost wyniósł 92,7 proc. Cupra stała się tym samym najszybciej rozwijającą się marką samochodową w Europie.
Wyniki sprzedażowe wskazują, że, podobnie jak w 2021 roku, najchętniej kupowanym samochodem marki Cupra jest Formentor. W 2022 r. sprzedano go w liczbie 97 600 egzemplarzy, co stanowi 63,8 proc. sprzedaży marki oraz ponad 1/4 wyników całościowych firmy Seat S.A. Elektryczna Cupra Born po pierwszym pełnym roku obecności na rynku zanotowała sprzedaż na poziomie 31 400 sztuk. To drugi najpopularniejszy model.
Kluczowymi rynkami europejskimi dla marki Cupra pozostają Niemcy (58 400 sprzedanych pojazdów, o 89,9 proc. więcej niż w 2021 r.), Wielka Brytania (14 400 samochodów – wzrost sprzedaży o 87,4 proc.), Hiszpania (13 600 pojazdów – wzrost o 23,9 proc.), Włochy (11 300 samochodów – wzrost o 83,9 proc.), Francja (7600 pojazdów – wzrost o 86,5 proc.), Austria (5400 samochodów – wzrost o 157,6 proc.) i Szwajcaria (5000 pojazdów – wzrost o 38,3 proc.).
Na rynkach światowych marka odnotowała ogromny wzrost sprzedaży w Meksyku, dostarczając tam 4300 pojazdów, czyli o 120,0 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Drugim rynkiem jest Turcja, gdzie sprzedano 2800 samochodów, o 879,6 proc. więcej w porównaniu do zeszłego roku. Na trzecim miejscu jest Izrael z 2700 sprzedanymi pojazdami, co stanowi wzrost względem 2021 r. o 138,8 proc.
Cupra od momentu powstania w 2018 roku sprzedała łącznie blisko 300 000 pojazdów.
Sytuacja rynkowa związana z brakiem półprzewodników odbiła się natomiast na wynikach sprzedażowych marki Seat, która dostarczyła klientom 232 700 pojazdów, co stanowi spadek o 40,5 proc. względem poprzedniego roku.
W obliczu nieustających problemów związanych z brakiem półprzewodników i innych części samochodowych podjęliśmy strategiczną decyzję o nadaniu priorytetu produkcji modeli Cupry. Oczywiście wpłynęło to na liczbę dostarczonych przez nas pojazdów Seata, było to jednak niezbędne do zapewnienia długoterminowej stabilności całej firmie Seat S.A.
– powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra.