Rolls-Royce mówi o przełomowym roku. Premiera Spectre, rekord sprzedaży i sukces Bespoke

Rolls-Royce w zeszłym roku sprzedał ponad sześć tysięcy samochodów. To absolutny rekord w historii legendarnego producenta, ale Brytyjczycy mieli więcej powodów do zadowolenia.

Na dzisiejszej konferencji Rolls-Royce Motor Cars poinformował o historycznym wyniku. W 2022 r. sprzedano aż 6021 samochodów. O osiem procent więcej niż w 2021 r. To pierwszy przypadek w 118-letniej historii, kiedy sprzedaż przekroczyła ponad 6000 aut w okresie 12 miesięcy.

Brytyjczycy odnotowali wzrosty na wszystkich najważniejszych rynkach: w USA, Europie i na Bliskim Wschodzie. Udało się też utrzymać wysokie wyniki w Chinach, gdzie sytuacja gospodarcza była wyjątkowo skomplikowana.

Zobacz wideo Styczność z Rolls-Royce'em to doświadczenie, które przenosi w inny wymiar pojęcia luksus:

Gdzie Rolls-Royce sprzedaje swoje samochody?

Największym rynkiem są Stany Zjednoczone. Przedstawiciele marki podkreślali, że udaje im się przyciągać nowe pokolenie młodych amerykańskich przedsiębiorców i inwestorów, którzy po raz pierwszy sięgnęli po Rolls-Royce’a. Na Starym Kontynencie również udało się zakończyć 2022 r. z rekordem. I to pomimo poważnych wyzwań geopolitycznych wpływających na region. Najwyższą sprzedaż zanotowano na kilku rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Nikogo chyba nie zdziwi, że Bliski Wschód to lider w zamówieniach "High Bespoke".

Te charakteryzują się kompleksowością i naciskiem na indywidualne preferencje – a zatem w 2022 roku Rolls-Royce otworzył w Dubaju, pierwsze poza Goodwood Prywatne Biuro, do którego mają wstęp jedynie zaproszone osoby. Dzięki temu Dom Rolls-Royce’a znalazł się bliżej lokalnych klientów. Kolejne Prywatne Biura powstaną na całym świecie na przestrzeni najbliższych miesięcy i lat.

Rok 2022 to nie tylko znakomita sprzedaż

2022 był doniosłym rokiem dla Rolls-Royce Motor Cars. Nie tylko zaprezentowaliśmy światu Rolls-Royce’a Spectre, pierwszy w pełni elektryczny seryjnie produkowany model marki, to był również pierwszy w historii rok, w którym dostarczyliśmy ponad 6000 samochodów w ciągu 12 miesięcy ciesząc się popytem na każdy model z naszego portfolio.
Niemniej jako prawdziwy Dom Luksusu, nie traktujemy sprzedaży jako jedynej miary naszego sukcesu: nie jesteśmy i nigdy nie staniemy się masowym producentem. Bespoke to Rolls-Royce, a więc i tu również zanotowaliśmy zamówienia na  rekordowym poziomie, przy czym zlecenia naszych klientów stały się jeszcze bardziej pomysłowe i wymagające technicznie – to wyzwanie, które podejmujemy z entuzjazmem

- powiedziałTorsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars. Wartość zamówień na wersje Bespoke również była wyższa niż przedtem. Niemal nieograniczone możliwości personalizowania przełożyły się na to, że klienci skłonni byli płacić średnio ok. pół miliona euro za swoje unikalne Rolls-Royce’y.

Na zdjęciu poniżej model Spectre. Wyżej w tekście znajdziecie odnośnik z obszerną prezentacją Rolls-Royce'a nowej ery.

Rolls-Royce SpectreRolls-Royce Spectre Fot. Rolls-Royce

W 2022 r. powstał też tak wyjątkowy Rolls-Royce...

W zeszłym roku Rolls-Royce zaprezentował swój kolejny niezwykły projekt. To specjalny model w stylu "Boat Tail", który powstał na specjalnie zamówienie prywatnego kolekcjonera. Ma niezwykły kolor nadwozia nawiązujący do masy perłowej, a pod "pokładem" skrywa akcesoria piknikowe. Powstały tylko trzy egzemplarze, a każdy kosztuje 28 milionów dolarów.

Ten konkretny egzemplarz powstał na zamówienie klienta jako hołd dla jego ojca i historii rodziny. Inspiracja masą perłową nie jest tutaj przypadkowa, bowiem nawiązuje do działalności jego ojca w branży jubilerskiej.

Rolls-Royce nie ujawnił danych klienta, ale podobno jest to uznany mecenas sztuki z „pokaźną kolekcją klasyków i nowoczesnych samochodów, które są przechowywane w prywatnym muzeum". Cena samochodu jest również objęta tajemnicą. Nieoficjalnie mówi się o kwocie około 28 milionów dolarów.

Rolls-Royce Boat TailRolls-Royce Boat Tail fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce Boat TailRolls-Royce Boat Tail fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce Boat TailRolls-Royce Boat Tail fot. Rolls-Royce

Rok 2023 może być równie udany

Odnieśliśmy sukces, ponieważ słuchamy naszych klientów i stale rozwijamy nasze produkty w zgodzie z ich gustami i wymaganiami. Uważnie odmładzamy markę zachowując przy tym naszą charakterystyczną ekskluzywność i wyjątkowość. W dziedzinie technologii, jakości i luksusu, Rolls-Royce zawsze dostarcza to, co zawsze dostarczał – produkty najlepsze z najlepszych

- dodaje Torsten Müller-Ötvös. W 2023 r. do pierwszych klientów powinien trafić Spectre, "ultraluksusowego elektryczne super coupé". Przedstawiciele marki podkreślają, że także pozostałe modele w portfolio cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.

Najbliższe dwanaście miesięcy ma być równie ekscytujące, co rok 2022.

Zdjęcia z dziennikarskiego testu Rolls-Royce'a Phantoma na ulicach Warszawy.Zdjęcia z dziennikarskiego testu Rolls-Royce'a Phantoma na ulicach Warszawy. Fot. Dominik Kalamus / materiały inwestora

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.