Na przestrzeni ostatnich miesięcy, auta segmentu premium mają rekordowo wysoki udział w sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Może to być efekt małej dostępności podzespołów, które priorytetowo trafiają do droższych samochodów, przez co te, są po prostu dostępne.
Więcej o rynku motoryzacyjnym piszemy na stronie Gazeta.pl
Choć sprzedaż samochodów premium odnotowała w kwietniu i maju niewielki spadek, to wciąż utrzymuje się ich duży udział w sprzedaży nowych aut w Polsce. W maju 2022 roku w naszym kraju zarejestrowano 41 199 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t. Oznacza to spadek o ponad 12 proc. względem poprzedniego roku oraz wzrost o 3,6 proc. względem kwietnia. Samar podaje natomiast, że aut z segmentu premium przybyło w maju 8 080 sztuk, co oznacza, że ich udział w całym rynku wyniósł niemal 20 proc.
Auta z wyższej półki miały trzeci po marcu i kwietniu br. najwyższy w historii udział w rynku nowych samochodów osobowych - podaje Samar. Liczba zarejestrowanych nowych samochodów premium w maju bieżącego roku była o 3,78 proc. mniejsza niż w poprzednim miesiącu, a także o 2,56 proc. mniejsza w porównaniu z majem ubiegłego roku.
IBRM Samar przygotował także zestawienie marek i modeli najchętniej wybieranych przez Polaków w maju oraz w całym roku 2022. Zróżnicowanie modeli jest spore, ale wyraźnie widać dominację SUV-ów. Jakie auta wybierali Polacy?
Ranking modeli - rejestracja w maju 2022 roku (po myślniku liczba sprzedanych egzemplarzy)
Ranking marek (rejestracja w maju 2022 roku)
Ranking modeli (rejestracja w 2022 roku)
Ranking marek (rejestracja w 2022 roku)