Do Studia Biznes przyjechał kultowy roadster. Testujemy Mazdę MX-5 100th Anniversary

Tegoroczna wiosna nie rozpieszcza nas pogodą, ale to już niedługo ma się zmienić. Wrócą słoneczne i ciepłe dni, a czy jest lepsze auto na lato niż mały i zwinny roadster? W dzisiejszym odcinku Studia Biznes Tomasz Korniejew przetestował ikonę aut tego typy. Mazdą MX-5.

Studio Biznes 5 maja

Studio Biznes to program na żywo Gazety.pl, który możecie oglądać co środę o 12.00. Prowadzi Łukasz Kijek. To nie tylko nowości gospodarcze i najważniejsze informacje ze świata biznesu. W każdym odcinku - obok prowadzącego i gości - występuje Tomasz Korniejew - redaktor naczelny Moto.pl. W najnowszym sezonie do sprawdzonego duetu dołączył Dominik Wardzichowski, który pokaże biznesowe oblicze sportu. Cały dzisiejszy odcinek możecie obejrzeć w tym miejscu:

Zobacz wideo

Mazda MX-5 w Polsce

Mazda MX-5 mierzy 3915 mm długości, 1918 mm szerokości z lusterkami i 1230 mm wysokości. Rozstaw osi małego roadstera to 2310 mm. Pod maską Mazdy może pracować silnik 2.0 SkyActiv-G o mocy 184 KM. Klasyczne MX-5 z ręczną kosztuje 142 900 zł. Lekki, ponad 180-konny roadster (1030 kg) rozpędza się do 100 km/h w 6,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 219 km/h. Miata jest oczywiście tylnonapędowa. Do Studia Biznes przyjechała wyjątkowa wersja 100th Anniversary.

Uświetniamy setną rocznicę marki specjalnymi edycjami modeli, inspirowanymi naszym pierwszym samochodem osobowym. Specjalna edycja Mazdy MX–5 100th Anniversary jest formą uhonorowania zarówno Mazdy MX-5, jak i modelu, z którego czerpała inspirację – Mazdy R360

- czytamy na stronie producenta. MX-5 w tym wydaniu wyróżnia się białym, perłowym lakierem, z którym kontrastuje czereśniowy dach. We wnętrzu jest na odwrót - dominuje czerwień, a akcenty z białej skóry przełamują wyjątkową kompozycję. W wielu miejscach, i w na nadwoziu, w kabinie, umieszczono oznaczenia edycji specjalnej. Dla miłośników kultowego roadstera to nie lada gratka.

Mazda MX-5 w Studiu BiznesMazda MX-5 w Studiu Biznes fot. Moto.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.