Volkswagen ID.4 właśnie zgarnął tytuł Samochodu Roku. Teraz przyjechał do Studia Biznes

Właśnie ogłoszono, że Volkswagen ID.4 dostał główną nagrodę w prestiżowym konkursie World Car of the Year 2021. To więc znakomita okazja, żeby sprawdzić, co ma do zaoferowania elektryczny SUV. W Studiu Biznes przetestował go Tomasz Korniejew.

Studio Biznes 21 kwietnia

Studio Biznes to program na żywo Gazety.pl, który możecie oglądać co środę o 12.00. Prowadzi Łukasz Kijek. To nie tylko nowości gospodarcze i najważniejsze informacje ze świata biznesu. W każdym odcinku - obok prowadzącego i gości - występuje Tomasz Korniejew - redaktor naczelny Moto.pl. W najnowszym sezonie do sprawdzonego duetu dołączył Dominik Wardzichowski, który pokaże biznesowe oblicze sportu. Cały dzisiejszy odcinek możecie obejrzeć w tym miejscu:

Zobacz wideo

Volkswagen ID.4 - najważniejsze informacje

VW ID.4 korzysta oczywiście z nowej, przygotowanej specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych, platformy MEB. Mówimy o całkiem sporym SUV-ie, ponieważ ID.4 mierzy 4,58 m długości, co sprawia, że wymyka się segmentowi kompaktów i zbliża się rozmiarami do klasy średniej. Producent zapewnia, że duży rozstaw osi (aż 2,77 m) oraz krótkie zwisy nadwozia zapewnią wyjątkowo przestronne wnętrze. Na pokładzie ID.4 nikt ma nie narzekać na brak miejsca - nieważne, czy usiądzie z przodu, czy z tyłu. Warto zwrócić uwagę, że choć optycznie linia dachu opada dość mocno, to nie zabiera miejsca na głowy pasażerów. Volkswagen chwali się też bardzo opływową sylwetką. Współczynnik Cx ma tylko 0,28.

W Polsce Volkswagen ID.4 dostępny jest w kilku wersjach.Pojemność bazowego akumulatora to 52 kWh, co pozwala przejechać wg WLTP do 346 km. ID.4 przyspiesza do 100 km/h w 10,9 s, a kierowca ma do dyspozycji 148 KM. Ceny bazowej wersji startują od 156 390 zł. Wzmocniona wersja Pure Performance ma 170 KM mocy i przyspiesza do setki w dziewięć sekund. Reszta parametrów pozostaje bez zmian. Kosztuje od 162 790 zł.

Drugą propozycją jest większy akumulator Pro Performance. Na razie dostępna będzie tylko szybsza, 204-konna wersja ID.4 z akumulatorem 77 kWh. Zasięg to 523 km, przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 8,5 s. Cennik otwiera 190 090 zł. Z czasem w ofercie pojawią się kolejne odmiany.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.