Dostawczak przez internet. Zamów sobie foodtrucka albo koniowóz

Pandemia to kryzys, ale i szansa na zaczęcie nowego albo rozwój istniejącego biznesu. Wiele usług przeniosło się do internetu. Do ich realizacji często są niezbędne nietypowe samochody użytkowe. Wkrótce też będzie można je wynająć w sieci.

Platforma Carsmile zajmująca się wypożyczaniem samochodów na abonament, czyli leasingiem konsumenckim wkrótce poszerzy swoją ofertę o samochody dla profesjonalistów. Ich potrzebami zajmie się oddział Carsmile PRO, w którym bez wychodzenia z domu będzie można skonfigurować i wynająć pojazd użytkowy.

Carsmile twierdzi, że będzie w stanie zrealizować nawet bardzo specyficzne potrzeby różnych gałęzi usług. Będzie można wziąć w leasing takie samochody jak autolaweta, foodtruck, a nawet koniowóz. Łatwo sobie wyobrazić, że narzucane odgórnie ograniczenia oraz ogólna niechęć do wychodzenia z domu sprawiają, że rośnie rynek zupełnie nowych usług.

Zobacz wideo

Nie można pójść do restauracji, ale na spacer wciąż tak. A przy okazji kupić jedzenie w foodtrucku. Coraz więcej ludzi zmęczonych przebywaniem w domu i regularnym zamykaniem siłowni oraz basenów, szuka sportowych aktywności, które może uprawiać w odosobnieniu. W takim kontekście nawet koniowóz nie wydaje się absurdalnym pomysłem.

Gdy Carsmile PRO rozpocznie swoja działalność, wybór samochodu użytkowego stanie się łatwiejszy, bo nawet w tym celu nie będzie trzeba wychodzić z domu. Firma chwali się, że ich salon wynajmu samochodów dostawczych będzie pierwszą tego typu usługą na świecie. Ma oferować szerokie możliwości konfiguracji.

Michał Knitter, Carsmile PROMichał Knitter, Carsmile PRO fot. Carsmile

Konfiguracja samochodu dostawczego to prawdziwe wyzwanie

Każdy, kto kiedyś kupował samochód użytkowy wie, że to skomplikowane zadanie. Trzeba dokonać wielu wyborów zupełnie innych, niż w przypadku auta osobowego. Po pierwsze ich konstrukcję da się dopasować do przewidywanych zadań na różne sposoby.

Oprócz rodzaju napędu (włącznie z hybrydowym i elektrycznym) często da się wybrać jego przeniesienie na przednią, tylną albo obie osie. Następnie należy określić rozstaw osi, długość oraz wysokość nadwozia.

Potem trzeba podjąć decyzję co do rodzaju zabudowy. Na rynku są vany (tzw. blaszaki) z pojedynczą albo podwójną kabiną, przeszklone kombi, samochody o mieszanej (tzw. brygadówki i kombivany) albo indywidualnie projektowanej zabudowie. Podobno Carsmile PRO będzie oferował nawet taką możliwość.

Po drugie wybór odpowiedniej wersji nie może być podyktowany gustem albo fantazją. Powinien być wynikiem kalkulacji, oceny możliwości i częścią biznes planu. Dlatego taką decyzję powinno się dobrze przeanalizować.

Rynek samochodów dostawczych jest odporniejszy na pandemię i dotychczasowe zainteresowanie klientów Carsmile takimi samochodami wskazuje na jego duży potencjał. Stąd się wziął pomysł stworzenia dedykowanej platformy Casmile PRO

„Dostawczaki" to zupełnie inny rynek niż samochody osobowe, w przypadku których stawiamy w Carsmile na oferowanie gotowych modeli niż na indywidualną konfigurację. Samochód dostawczy wymaga zindywidualizowanego podejścia, aby spełniał on swoją rolę w konkretnym biznesie. Inny samochód jest potrzebny do przewożenia mrożonek, inny do transportu i załadunku materiałów budowalnych, a jeszcze inny do przyrządzania gorących posiłków

– mówi Michał Knitter, wiceprezes Carsmile, odpowiedzialny za stworzenie i rozwój platformy Carsmile PRO

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.