Nowe logo marki Peugeot ma dwie podstawowe cechy. Przede wszystkim wygląd: jest płaskie i monochromatyczne. W podobny sposób zmieniała swój znak firmowy w ostatnich latach większość motoryzacyjnych firm. Dlatego trudno powiedzieć, że francuska marka kreuje nową modę. Raczej podąża za istniejącą. Drugi ważnym aspektem jest jego tematyka, czy raczej motyw graficzny.
W poprzednich dekadach w herbie Peugeota był lew machający łapami. Jego ostatnia wersja obowiązywała od 2010 roku. W nowym pozostał tylko profil lwiego łba oraz jego imponująca grzywa. Wizerunek zwierzęcia umieszczono na tarczy. Ale to już było. Mniej więcej podobnie wyglądało logo Peugeota w latach 60. i 70. XX wieku, a dokładnie pomiędzy 1960 a 1976 rokiem.
Dlatego nowe logo jest powrotem do starego, tylko w odświeżonej wersji. Teraz będzie trwała wymiana identyfikacji w placówkach i punktach partnerskich francuskiej marki na całym globie, przede wszystkich salonach sprzedaży i autoryzowanych serwisach.
Przedstawiciele koncernu nie podali całkowitego kosztu tej operacji, ograniczając się do enigmatycznego stwierdzenia, że będzie zoptymalizowany oraz że warto to zrobić. Podobno też operacja nie ma nic wspólnego z niedawnym połączeniem się w megakoncern Stellantis i była zaplanowana o wiele wcześniej.
Dlaczego? Firma uważa, że takimi sygnałami trzeba podkreślać kolejne etapy w historii marki oraz motoryzacji. Właśnie przebiega pospieszna elektryfikacja całej gamy Peugeota i symbolem tej cezury ma być nowy wizerunek lwa.
Znajdzie się na wszystkich samochodach tej marki. Jego ambasadorem w Europie będzie przede wszystkim nowy Peugeot 308, ale na całym świecie pomogą mu również inne modele: niedawno zaprezentowany pikap Peugeot Landtrek, zapowiadany od wielu miesięcy sportowy sedan Peugeot 508 Sport Engineered z 360-konnym silnikiem, a także nowy elektryczny dostawczak Peugeot e-Rifter.
Landtreka nie zobaczymy w Polsce, ani w Europie. Powstał aby ułatwić Peugeotowi powrót na rynki: afrykański oraz Bliskiego Wschodu. Zwłaszcza z tym pierwszym francuski producent był związany przez wiele dekad i wciąż ma tam dobrą opinię oraz mocny wizerunek.
Tak będzie, dopóki po pustyniach Sahelu nie przestaną jeździć wysłużone Peugeoty 404 i 504. Zanim to nastąpi, nowy Peugeot Landtrek ma przejąć ich rolę. Pikap trafi do ponad 180 punktów sprzedaży w tym regionie geograficznym.
My, Europejczycy, musimy się zadowolić pozostałymi modelami. Trzeba przyznać, że nie wcale nie są złe, a nowo logo idealnie pasuje do nich. Tak samo jak one jest nowoczesne i oszczędne. Nawet jeśli nieco wtórne.