W Studiu Biznes testujemy największego SUV-a Peugeota. Co zmieniło się w 5008?

W zeszłym tygodniu Tomasz Korniejew w motoryzacyjnej części Studia Biznes testował imponujące Porsche Panamera w wydaniu Turbo S. W dzisiejszym odcinku przenosimy się w zupełnie inne rejony motoryzacji. Sprawdzamy dużego, rodzinnego SUV-a, który na pokład może zabrać nawet siedem osób. Co nowego pojawiło się w tym roku w Peugeocie 5008? Zapraszamy na krótką wideorecenzję.
Zobacz wideo Zobacz nasz test Peugeota 5008:

Studio Biznes 24 lutego

Studio Biznes to program na żywo Gazety.pl, który możecie oglądać co środę o 12.00. Prowadzi Łukasz Kijek. To nie tylko nowości gospodarcze i najważniejsze informacje ze świata biznesu. W każdym odcinku - obok prowadzącego i gości - występuje Tomasz Korniejew - redaktor naczelny Moto.pl.

Cały odcinek Studia Biznes możecie obejrzeć w tym miejscu:

Zobacz wideo

Peugeot 5008 dla tych, którzy nie chcą oglądać wideo. Najważniejsze informacje w kilku akapitach

Od 2017 roku na drogi wyjechało już ponad 300 tysięcy 5008. Tegoroczny lifting ma jeszcze podkręcić dobre wyniki. Mówimy tu o liftingu, a nie przeskoku w kolejną generację, nie liczcie więc na rewolucję techniczną. To co się zmieniło? Oczywiście wygląd, który jest jeszcze bardziej wyrazisty. Nowe atrapy chłodnic i reflektory obu modeli są jak makijaż - uwydatniają pozytywne cechy wyglądu zewnętrznego, ale tak naprawdę zmieniły się szczegóły. Samochody zyskały tylne lampy diodowe, nowe kolory lakieru i wersję "Black Pack" z czarnymi elementami wykończenia górnej części nadwozia.

Odświeżono także wnętrze. Oprócz nowych elementów dekoracyjnych zdecydowanie najważniejszymi nowościami są zupełnie nowe wirtualne zegary przed oczami kierowcy i większy, 10-calowy ekran systemu multimedialnego (wcześniej miał 8 cali). Zwłaszcza zmiany ekranu i-Cockpit zastępującego tradycyjne wskaźniki są istotne. Dzięki nim wzrasta bezpieczeństwo jazdy, bo teraz współpracuje z najnowszymi układami (niektóre dostępne w opcjach), które je podwyższają: Night Vision (wyświetla w nocy obraz z kamery podczerwieni, zaznaczając pieszych i zwierzęta w pobliżu jezdni), adaptacyjnym tempomatem (teraz z funkcją zatrzymywania się i ruszania w korku), automatycznego utrzymywania auta w pasie ruchu i hamowania awaryjnego oraz bardziej zaawansowanego rozpoznawania znaków.

Peugeot 5008 2020
Peugeot 5008 2020 fot. Filip Trusz
Więcej o: