Sprzedaż Kia w Europie i Polsce. Zaskakujący wynik koreańskiej firmy

Niemal wszyscy producenci narzekają na kryzys i słabe wyniki sprzedaży. Tymczasem Kia zanotowała rekordowy czas na rynku europejskim. W trzecim kwartale 2020 roku marka sprzedała więcej aut niż kiedykolwiek.

Według danych zebranych przez ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów), koreańska marka sprzedała w trzecim kwartale 2020 roku prawie 133 tys. samochodów. To o 10 procent więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku i najwięcej w historii obecności firmy na Starym Kontynencie.

Dokładny wynik to 132 933 sztuki. Jak go wytłumaczyć? Pandemiczny zastój gospodarczy opóźnił realizację zamówień z drugiego kwartału 2020 roku, ale klienci z nich nie zrezygnowali. W dodatku dalekowschodni koncern szybciej podniósł się z kryzysu niż producenci z innych regionów świata, nawet jeśli sporo fabryk Kia jest w Europie. Trzeci powód to atrakcyjna i świeża gama samochodów.

Zobacz wideo

Wiele modeli ma napęd hybrydowy lub elektryczny, a nawet te z tradycyjnymi silnikami spalinowymi cieszą się dobrą opinią. Hitem rynkowym w Europie w trzecim kwartale był przede wszystkim Ceed w różnych wersjach napędowych i nadwoziowych. W sprzedaży jest kompaktowy Ceed hatchback i kombi, ProCeed oraz XCeed. Modele Ceed kombi oraz XCeed są dostępne w wersji hybrydowej typu plug-in, a inne jako miękkie hybrydy.

Sprzedaż całej gamy Kia Ceed w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 roku wyniosła 83 700 sztuk. Z pewnością pomogła w tym również niedawna modernizacja tych modeli. Jednak podstawową przyczyną musi być bardzo szeroka i nowoczesna oferta napędowa.

Większość samochodów koreańskiej firmy jest dostępna z napędem hybrydowym w kilku wersjach do wyboru: miękka/mikrohybryda, bezobsługowa pełna hybryda oraz typu plug-in. Jeśli do tego dodać jedną z najciekawszych ofert elektrycznych modeli w Europie, chyba mamy przepis na sukces.

Kia Ceed jest hitem w Polsce i Europie

Potwierdzają to statystyki. W ciągu trzech kwartałów 2020 roku sprzedaż modeli elektrycznych Kia wzrosła w Europie o 155,2 proc., a hybrydowych typu plug-in - o 75,8 procent. Tak wypada porównanie 2020 i 2019 roku.

Całkowita sprzedaż marki Kia zmalała w tym samym okresie o 20 proc. To mniej niż całkowity spadek na europejskim rynku (29,3 proc.), a więc udział rynkowy producenta z Korei się zwiększył i wynosi w tym roku 3,6 proc. (3,2 proc. w 2019 r.).

Kia SorentoKia Sorento fot. Kia

Również wyniki sprzedaży Kia w Polsce są bardzo dobre. Marka zwiększyła udział rynkowy z 5,34 proc. do 5,91 procent. Liderem również jest Ceed (6672 samochody), za nim Sportage (3898 sztuki) i Stonic (2537 egz.). Niebawem tym modelom pomoże nowy SUV - Kia Sorento czwartej generacji z napędem hybrydowym.

Polacy nie kupują tak dużo samochodów elektrycznych jak reszta Europy, za to szturmem rzucili się na hybrydy wszelkiego rodzaju. Po części to skutek rosnącej podaży (jest coraz więcej takich aut na rynku), ale również zwiększającego się popytu. Koreańskiej marce pomaga też długa gwarancja oraz opinia bezawaryjnych aut.

Dzięki temu Kia może bez obaw patrzeć w przyszłość. Wyniki w Polsce i Europie powinny być dobre również w 2021 roku, zwłaszcza, że w ofercie pojawi się jeszcze więcej wersji z przyjaznymi dla środowiska napędami.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.