Do Studia Biznes przyjechał kolejny SUV z wtyczką. Europejski nr 1 od Volkswagena

W Studiu Biznes kontynuujemy temat kompaktowych SUV-ów z wtyczką. W poprzednim odcinku Tomasz Korniejew testował pretendenta, Opla Grandlanda X. Dzisiaj do redakcji przyjechał król SUV-ów w Europie - Volkswagen Tiguan w wersji PHEV. Jak się sprawuje hybrydowa wersja bestsellera? Sprawdźmy.

Studio Biznes 9 czerwca

Studio Biznes to program na żywo Gazety.pl, który możecie oglądać co środę o 12.00. Prowadzi Łukasz Kijek. To nie tylko nowości gospodarcze i najważniejsze informacje ze świata biznesu. W każdym odcinku - obok prowadzącego i gości - występuje Tomasz Korniejew - redaktor naczelny Moto.pl. W najnowszym sezonie do sprawdzonego duetu dołączył Dominik Wardzichowski, który pokaże biznesowe oblicze sportu. Cały dzisiejszy odcinek możecie obejrzeć w tym miejscu:

Zobacz wideo

Dla tych, co wolą czytać. Volkswagen Tiguan eHybrid - najważniejsze informacje

Volkswagen Tiguan to zdecydowanie najpopularniejszy SUV w Europie i jeden z najlepiej sprzedających się SUV-ów globalnie. W zeszłym roku na drogi całego świata wyjechało aż 911 000 sztuk Tiguana, co sprawiło, że ponownie był nie tylko najpopularniejszym modelem marki, ale całej Grupy Volkswagen. W sumie wyprodukowano już ponad sześć milionów Tiguanów. Bestseller przyjechał do Polski niedawno w odświeżonej wersji. Lifting był okazją do dodania do oferty testowanej przez nas wersji eHybrid. To zdecydowanie najważniejsza nowość w gamie.

Tiguan eHybrid to hybryda typu plug-in o łącznej mocy 245 KM. Jej sercem jest silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 150 KM, który współpracuje ze 115-konnym motorem elektrycznym. Spory akumulator pozwala przejechać około 50 kilometrów w trybie w pełni elektrycznym, bez emisji szkodliwych substancji i włączania jednostki benzynowej. W trybie EV Tiguan eHybrid może się poruszać do 130 km/h, a więc poradzi sobie nie tylko w mieście, ale też trasie szybkiego ruchu. W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania wydajny silnik benzynowy TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Volkswagen Tiguan eHybridVolkswagen Tiguan eHybrid Volkswagen

Volkswagen Tiguan eHybrid - osiągi i spalanie

Współpraca silników – elektrycznego i spalinowego w tym trybie zapewnia ponadprzeciętne moc i osiągi, ponieważ silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy dostępny natychmiast po wciśnięciu gazu. Volkswagen Tiguan eHybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozpędzi się do 205 km/h. O ile będziecie SUV-a regularnie ładować, to odwdzięczy się niskim zużyciem paliwa. Wg WLTP to tylko 1,6 l/100 km.

Volkswagen Tiguan eHybrid - ładowanie

Volkswagena Tiguana eHybrid można ładować i w domu, i na publicznych stacjach ładowania. W domu, przy mocy ładowania 2,3 kW, bateria litowo-jonowa będzie w pełni naładowana po ok. pięciu godzinach. A jeżeli kierowca może skorzystać z publicznej stacji ładowania lub opcjonalnego systemu Wallbox, to przy mocy ładowania 3,6 kW bateria będzie znów naładowana w 100 proc. po 3 godzinach 40 minutach. 

Volkswagen Tiguan eHybrid w Studiu BiznesVolkswagen Tiguan eHybrid w Studiu Biznes fot. Moto.pl



Więcej o: