Renault Clio E-Tech Hybrid w Studiu Biznes. Miejskie auto z technologią z F1

Renault Clio to jeden z bestsellerów segmentu B. Francuskie auto właśnie przyjechało do Polski w hybrydowej wersji. To klasyczna, samoładująca się hybryda, a nie kolejne auto z układem mild hybrid. Jak Clio E-Tech jeździ? To sprawdził Tomasz Korniejew w motoryzacyjnej części Studia Biznes.
Zobacz wideo Nasz test. Czym hybryda Renault Clio E-Tech różni się od wersji z silnikiem spalinowym?

Renault Clio E-Tech, czyli co?

Na układ hybrydowy składają się:

  • silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra,
  • dwa silniki elektryczne, jeden do napędu, tzw. E-Motor, a drugi typu HSG (High-Voltage Starter Generator, czyli wysokonapięciowy rozrusznik i generator),
  • oraz innowacyjna, wielotrybowa skrzynia biegów Multi-mode (MMT) ze sprzęgłem kłowym.

W Clio akumulator trakcyjny ma pojemność 1,2 kWh, a łączna moc układu to 140 KM. Auto bardzo chętnie korzysta z jazdy w trybie EV, a Renault zapewnia, że w ruchu typowo miejskim jest to aż 80 proc. czasu jazdy. Auto jest dość zrywne, przyjemnie dynamiczne przy wyższych prędkościach (od 80 do 120 km/h rozpędza się w 6,9 s). Spalanie? Deklarowane i zgodne z WLTP to 4,3 l na 100 km. W mieście można zejść poniżej tej wartości.

Renault wprowadza do sprzedaży hybrydy E-TechRenault wprowadza do sprzedaży hybrydy E-Tech Dominik Kalamus

Studio Biznes 27 stycznia

Studio Biznes to program na żywo Gazety.pl, który możecie oglądać co środę o 12.00. Prowadzi Łukasz Kijek. To nie tylko nowości gospodarcze i najważniejsze informacje ze świata biznesu. W każdym odcinku - obok prowadzącego i gości - występuje Tomasz Korniejew - redaktor naczelny Moto.pl.

Cały odcinek Studia Biznes możecie obejrzeć w tym miejscu:

Zobacz wideo