Toyota najpopularniejszą marką w pierwszym półroczu 2021 jeśli chodzi o sprzedaż. BMW najpopularniejszą marką premium

Zeszły rok był ciężki dla branży motoryzacyjnej. Obostrzenia nie sprzyjały sprzedaży nowych aut. Ten rok pokazuje jak bardzo konsumenci byli spragnieni tego typu zakupów.

W pierwszym półroczu 2021 r. odnotowano 243.113 rejestracji nowych samochodów, czyli o 63.292 sztuk więcej niż w zeszłym roku w analogicznym okresie.

Pozycję lidera wśród klientów indywidualnych zajmuje Toyota z wynikiem 12.758 sztuk. Na drugim miejscu uplasowała się Kia – 7088 szt., później jest Skoda (6328 szt.) i Volkswagen (5142 szt.).

Najpopularniejszym modelem wśród kupujących od początku roku jest Toyota Yaris – 4450 szt., później Dacia Duster – 3057 st., a podium zamyka Toyota Corolla – 2879 szt.

Wśród klientów instytucjonalnych również pojawił się wzrost, jeśli chodzi o zakup nowych aut – 179.648 szt. Tutaj również Toyota jest liderem sprzedaży – 27.880 szt. Na kolejnych miejscach pojawiła się Skoda (22.295 szt.) i Volkswagen (15.333 szt.). Na czwartym miejscu uplasowało się BMW, które podskoczyło o jedną pozycję w stosunku do zeszłego roku (11.668 szt.). Kolejne miejsca zajmują już pojazdy z segmentu premium – Mercedes (9536 szt.) i Audi (9459 szt.).

Najczęściej wybieranym modelem wśród firm w pierwszym półroczu tego roku była Toyota Corolla (9458 szt.), dalej Skoda Octavia (7515 szt.) i Toyota Yaris (5067 szt.).

Chociaż nadal auta benzynowe i diesle dobrze się trzymają, to co raz większe pojawia się zainteresowanie autami z alternatywnym źródłem energii. W okresie styczeń-czerwiec 2021 zarejestrowano 28.724 szt. klasycznych hybryd, swój udział miały również miękkie hybrydy  - 34.065 szt. Aut stricte elektrycznych przybyło 6965 szt. Wzrost pojawił się również w przypadku aut bateryjnych i hybryd typu plug-in. W obrębie aut elektrycznych warto wymienić, że pojawiło się 54 sztuki aut zasilanych z wodorowych ogniw paliwowych.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA