Nowa Honda HR-V to podobno "najbardziej wyrafinowany subkompaktowy SUV w historii Hondy". Sprawdzamy, co nowego wprowadził niedawny facelifting

Honda HR-V to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na całym świecie. Niedawno na rynek wjechała odświeżona wersja bestsellera. Z nowym wyglądem, jeszcze praktyczniejszym i lepiej wykonanym wnętrzem, pakietem nowoczesnych rozwiązań technicznych i silnikiem 1.5 Turbo w przypadku odmiany Sport. Nowa HR-V ma wszystko, żeby utrzymać świetną pozycję na rynku.

Elegancja i sportowy charakter – jak zmieniła się Honda HR-V z wyglądu?

Wystarczy jeden rzut oka na nową Hondę HR-V, żebyśmy wiedzieli, że mamy do czynienia z pełnokrwistym małym SUV-em. Jej sylwetka jest masywna, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa i pewności za kierownicą. To jedna z tych cech SUV-ów, którą kierowcy tak bardzo sobie cenią.

>>> Honda HR-V walczy o tytuł najlepszego auta w kategorii "Samochód uniwersalny" w plebiscycie The Best of Moto. Tutaj możesz oddać na nią swój głos. Każdy głos to szansa na wygraną nowej Hondy Civic. <<<

Honda HR-V nie jest jednak kolejnym autem tego typu na rynku. To model o bardzo wyrazistym charakterze. Jego stylizacja nawiązuje do aut typu coupe, dzięki czemu HR-V jest jedną z najciekawszych, najbardziej dynamicznie prezentujących się propozycji w segmencie. Na drodze wyróżnia się takimi detalami, jak ukryte w słupkach C klamki tylnych drzwi czy linie poprowadzone przez całą długość nadwozia. Poliftingowych zmian dopatrzymy się w zderzakach, reflektorach i kracie wlotu powietrza. Auto otrzymało też nowe listwy ozdobne – z przodu oraz z tyłu, a także nowe wzory felg aluminiowych.

Najbardziej drapieżnie prezentuje się odmiana Sport. Rozpoznamy ją po przednim splitterze, bocznych listwach progowych, obramowaniach nadkoli i bardziej agresywnym tylnym zderzaku, który polakierowano na czarno. HR-V Sport otrzymał też czarne obudowy lusterek, podwójną końcówkę układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o dedykowanym dla tego modelu wzorze.

Honda HR-V to najbardziej praktyczny SUV w swojej klasie

Kierowcy na całym świecie pokochali Hondę HR-V za jej ponadprzeciętną przestronność. Przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów, auto zaskakuje swoją praktycznością. Producent, nie bez powodu, chwali się, że udało mu się zachować idealną równowagę pomiędzy wiodącą w tej klasie przestronnością, łatwością użytkowania i możliwościami transportowymi, a dynamiczną i emocjonalną stylizacją.

Spójrzmy choćby na bagażnik. Jego pojemność wynosi 470 litrów, a po złożeniu foteli wzrasta do 1103 litrów. Szeroki otwór (1180 mm) oraz nisko poprowadzony próg załadunkowy (650 mm) zapewniają łatwy dostęp do przedziału bagażowego.  W HR-V nikt nie może także narzekać na przestrzeń nad głowami, pod nogami oraz na wysokości ramion.

System składania tylnych foteli – Magic Seats – zapewnia wiele możliwości konfiguracji foteli, których oparcia są dzielone w stosunku 60:40 celem uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagażu. Poza wyjściową pozycją uniesionych oparć foteli, użytkownik ma do wyboru trzy tryby ustawień – praktyczny, wysoki oraz długi.

Nowe materiały, bogatsze wyposażenie, lepsze wyciszenie. Nowa Honda HR-V kusi nie tylko praktycznością

Lifting to zawsze okazja do poprawienia wykończenia kabiny. Honda HR-V otrzymała jeszcze przyjemniejsze w dotyku, wysokogatunkowe materiały, wstawki dekoracyjne ze szczotkowanego chromu oraz gustowne przeszycia. Trzeba jeszcze wspomnieć o zmodyfikowanych, wygodnych fotelach oraz nowych nawiewach umieszczonych przed pasażerem.

W odmianie Sport fotele obszyto unikalną dwukolorową tapicerką materiałową połączoną z bordową skórą naturalną. Kompozycję tę uzupełniają czarne, połyskujące wstawki w dolnej części deski rozdzielczej oraz na panelach konsoli środkowej. Uzupełnieniem dynamicznej stylizacji jest czarna podsufitka.

Przy jeździe po drogach szybkiego ruchu docenimy znacznie lepsze wyciszenie nowego modelu. Japończycy wykorzystali materiały dźwiękochłonne, używane dotąd w znacznie droższych i większych samochodach. Nowa Honda HR-V otrzymała także system aktywnej redukcji hałasu (ANC).

System informacyjno-rozrywkowy zapewnia łatwą obsługę za pośrednictwem siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego w desce rozdzielczej. Wyświetlacz systemu można dopasować do własnych preferencji, wybierając jeden z dwóch motywów, natomiast nawigowanie pomiędzy zakładkami w menu ułatwiają kolorowe ikony. System Honda Connect oferuje wiele możliwości podłączenia smartfonów i innych urządzeń multimedialnych za pośrednictwem: Wi-Fi, Bluetooth lub HDMI.

>>> Honda HR-V walczy o tytuł najlepszego auta w kategorii "Samochód uniwersalny" w plebiscycie The Best of Moto. Tutaj możesz oddać na nią swój głos. Każdy głos to szansa na wygraną nowej Hondy Civic. <<<

Jakie systemy znajdziemy w modelu Honda HR-V?

Lista pokładowych systemów wsparcia kierowcy i bezpieczeństwa robi wrażenie:

  • system aktywnego hamowania w ruchu miejskim,
  • system ostrzegania przed kolizją czołową,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • inteligentny ogranicznik prędkości,
  • system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu,
  • system wspomagania świateł drogowych.

I wisienka na torcie - silnik 1.5 VTEC TURBO o mocy 182 KM

Absolutną nowością w gamie jest turbodoładowana jednostka 1.5 VTEC TURBO, którą znamy już z Civica czy CR-Va. To właśnie ją znajdziemy pod maską modelu HR-V Sport. Czterocylindrowy silnik zapewnia kompaktowemu SUV-owi bardzo dynamiczne osiągi, generując 182 KM mocy przy 5 500 obr./min., natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W odmianach z bezstopniową przekładnią CVT, maksymalne 220 Nm momentu obrotowego generowane jest w zakresie od 1700 do 5500 obr./min.

Honda HR-V Sport z ręczną skrzynią potrzebuje 7,8 sekundy, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h oraz może rozpędzić się maksymalnie do 215 km/h. W wersjach z opcjonalną, bezstopniową przekładnią CVT, sprint do 100 km/h zajmuje 8,6 sekundy, a samochód może rozpędzić się do 200 km/h.

A dla spokojniejszych kierowców? Oszczędny i wydajny silnik 1.5 i-VTEC

Rolę bazowej jednostki pełni teraz jednostka 1.5 i-VTEC. Oferuje ona 130 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 155 Nm. Modele z tym silnikiem i sześciostopniową skrzynią manualną lub opcjonalną bezstopniową przekładnią CVT przyspieszają od 0 do 100 km/h odpowiednio w 10,2 sekundy oraz 11,7 sekundy.

Nowa Honda HR-V to również dopracowane właściwości jezdne i układ kierowniczy, a także nowy układ tłumienia nierówności.

Skąd bierze się sukces modelu? To jedna z najbardziej kompletnych propozycji na rynku

Rynkowy sukces modelu HR-V nie powinien dziwić. To nie tylko jeden z najbardziej praktycznych, komfortowych i najlepiej wyposażonych SUV-ów tych rozmiarów, ale również auto o przyciągającej wzrok stylistyce, oferujące prawdziwą przyjemność z jazdy. Najlepszym tego przykładem jest 182-konny HR-V Sport – jedna z najbardziej dynamicznych i zadziornych ofert w tym segmencie.

Materiał został przygotowany przy współpracy z Hondą.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.