Pierwszy raz elektryczny i-MiEV ujrzał światło dzienne w 2006 roku, w tym samym, co konwencjonalny "i", na którym oparto jego konstrukcję. Produkcję seryjną i-MiEVa rozpoczęto w 2009 roku. W ciągu tych trzech lat wiele się zmieniło, m.in. silniki elektryczne w piastach tylnych kół zastąpiono silnikiem zamontowanym na tylnej osi. Wygląd i osiągi pozostały bez zmian.
Silnik osiąga moc 64 KM i 180 Nm momentu obrotowego. Pełne ładowanie litowo-jonowych akumulatorów starcza na przejechanie ok. 160 km. Prędkość maksymalna elektrycznego malucha to 130 km/h.
Mitsubishi i-MiEV w wersji amerykańskiej wyraźnie urósł. Jest troszkę dłuższy, co wynika z konstrukcji zderzaków, 5 mm wyższy i aż 110 mm szerszy. Wzrost szerokości spowodowany jest zwiększeniem rozstawu kół, zarówno przedniej, jak i tylnej osi. Mitsubishi na razie nie podało specyfikacji technicznej, ale można się spodziewać, że zwiększenie odległości pomiędzy tylnymi kołami może oznaczać zastosowanie zmodyfikowanego, lub całkiem nowego układu napędowego.
Oficjalna prezentacja wersji amerykańskiej nastąpi podczas salonu w Los Angeles 17 listopada 2010 roku.
ZOBACZ TAKŻE: