Volt - hybryda czy elektryk?

GM od początku deklarowało, że Volt używa silnika spalinowego jako generatora. Teraz rozgorzała dyskusja, czy uprawnia to koncern do nazywania go samochodem elektrycznym

Wszystkie samochody w jednym miejscu - parking.moto.pl

W amerykańskich mediach motoryzacyjnych trwa dyskusja, czy Volt jest już samochodem elektrycznym, czy nadal "tylko" hybrydą. Tak jak w Priusie, są tu dwa silniki elektryczne, jeden spalinowy i przekładnia planetarna. Inny jest jednak sposób przekazywania momentu obrotowego na koła.

General Motors broni się i twierdzi, że Volt korzysta z napędu elektrycznego, a w pewnych warunkach wspomaga go - jako generator - motor spalinowy. Nie ma tu mechanicznego połączenia między 1,4-litrowym benzyniakiem i kołami.

Według pierwszych testów PopularMechanics.com, Volt potrafi przejechać "na prądzie" ok. 53 km.

Tak czy inaczej Volta należy uważać za hybrydę plug-in o zwiększonym zasięgu w trybie elektrycznym (65 km, w razie potrzeby silnik benzynowy pozwala przejechać na jednym baku ok. 490 km). Dla klientow i tak najistotniejsze będą wyniki testów zużycia paliwa w codziennej eksploatacji.

Camaro droższe od Vipera - ZOBACZ TUTAJ

Projektant Camaro odchodzi do Volkswagena - WIĘCEJ

Chevrolet Camaro - ogłoszenia samochodowe

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.