Owoc programu Renault eco2

Renault ocenia, że do 2020 roku samochody elektryczne będą stanowić 10% światowego rynku. Po prezentacji Fluence Z.E Concept na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2008 roku, Renault przedstawia obecnie produkcyjną wersję Fluence Z.E.

Renault Fluence Z.E. będzie pierwszym seryjnie produkowanym elektrycznym sedanem w segmencie C. Produkowany będzie w zakładach OYAK-Renault w Turcji, w mieście Bursa na tej samej linii produkcyjnej, co samochody Fluence z silnikami spalinowymi. Model ten wejdzie na taśmę montażową w pierwszej połowie 2011 roku i jest przeznaczony dla klientów indywidualnych lub flotowych.

Mierząca 4,75 m długości elektryczna wersja Fluence jest o 13 cm dłuższa od tego samego samochodu w wersji z silnikiem spalinowym, co umożliwiło umieszczenie akumulatorów za tylnymi fotelami. Bagażnik przy tym ma pojemność 300 l. Z przodu samochodu, logo Renault, górna i dolna osłona reflektorów oraz obramowanie świateł przeciwmgłowych są koloru niebieskiego. Krata wlotu powietrza została przedzielona czarną, błyszczącą listwą i ozdobiona elementem składającym się z dwóch okręgów w kolorze niebieskim, połączonych poprzeczką. Oprócz tego Renault Fluence Z.E. wyróżnia się dwoma gniazdami ładowania umieszczonymi na przednich błotnikach.

Fluence Z.E. to 100-procentowy pojazd elektryczny. Maksymalna moc silnika wynosi 70 kW i jest uzyskiwana przy 11 000 obr./min, natomiast moment obrotowy sięga 226 Nm. Wydajność energetyczna akumulatora litowo-jonowego wynosi 22 kWh. Pełne ładowanie trwa 6-8 h przy pomocy domowej sieci elektrycznej oraz tylko 30 min. z tzw "siły".

Do oferty trafi również Renault Kangoo Express Z.E, czyli typowy "dostawczak".

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Renault Clio

Jak sobie radziło Clio Sport - TEST - ZOBACZ TUTAJ

Renault Clio GT - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Renault Clio - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA