Opracowany przy współpracy z Mitsubishi Motors Corporation, C-ZERO, obok Berlingo First Electrique stworzonym z pomocą Venturu, jest drugim elektrycznym autem Citroena. Na rynku francuskim oba te modele dotowane będą przez rząd premią 5.000 .
W pełni elektryczny Citroen C-Zero wyposażony jest w silnik elektryczny ze stałym magnesem o mocy 47 kW lub 64 KM CEE w zakresie od 3 000 do 6 000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 180 Nm od 2 000 obr/min. Moc jest przenoszona na tylne koła za pomocą jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Silnik jest zasilany akumulatorami litowo-jonowymi typu Lithium-ion330 najnowszej generacji zlokalizowanymi w środkowej części pojazdu. Składa się na nie 88 ogniw 50 Ah (zapas energii 16 kWh), a ładowanie odbywa się pod napięciem 330 V. Technologia litowo-jonowa umożliwia wyraźne ograniczenie masy akumulatorów. Jednocześnie częściowe ładowanie nie skraca życia akumulatora.
Dzięki oferowanym parametrom (maksymalna prędkość 130 km/h, 0-100 km/h w około 15 sekund, przyspieszenie 60-90 km/h w 6 sekund) samochód jest w pełni przystosowany do jazdy w warunkach miejskich, ale również może bez przeszkód oddalić się od miasta na odległość około 130 km w znormalizowanym cyklu mieszanym.
CITROËN wyprodukował już ponad 5 500 pojazdów elektrycznych i zajmuje wiodącą pozycję w tym sektorze.
Szczepan Mroczek
Elektryczne auto z Polski - ZOBACZ TUTAJ