BYD to obecnie największy producent samochodów elektrycznych na świecie, od kilku lat obecny też w Europie. W Polsce firma otworzyła swój pierwszy salon firmowy w sierpniu 2024 roku i obecnie liczy 9 punktów dealerskich. Oferta zawiera samochody w pełni elektryczne oraz hybrydowe. Najtańszym modelem jest kompaktowy Dolphin (cena od 141 000 zł) i to właśnie ten pojazd zaliczył modernizację.
Choć BYD oficjalnie jeszcze nie komunikuje szykowanej zmiany w swojej gamie modelowej, wiemy już jaki będzie Dolphin po poprawkach. Zdjęcia samochodu pojawiły się bowiem na stronie chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT).
Dolphin debiutujący w 2021 roku zwyczajnie będzie atrakcyjniejszy wizualnie. Korekty stylistyczne są widoczne już na pierwszy rzut oka. Pas przedni zyskał przeprojektowany zderzak i zupełnie nowe reflektory, które rozciągają się na przednie błotniki. Inaczej przedstawia się też grill oraz obręcze kół wykonane ze stopów lekkich, które będą występować w rozmiar 16" i 17". Tylna część pojazdu wizualnie także zyskała na zmianach, które objęły wymianę zderzaka oraz oświetlenia. Karoseria samochodu po odświeżeniu mierzy 4280 mm długości, 1770 mm szerokości i 1570 mm wysokości, przy rozstawie osi liczącym 2700 mm. Niestety, nie wiadomo, jakie zmiany zaszły we wnętrzu.
Oferowane w Polsce auto wykorzystuje akumulator o pojemności 60,4 kWh, a napędza go silnik synchroniczny z magnesem trwałym o mocy 150 kW (204 KM) i 310 Nm. Takie auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7 sekund, a jego zasięg w cyklu mieszanym WLTP obliczono na 427 km. W Chinach dostępna jest jeszcze inna opcja ze słabszym akumulatorem o pojemności 44,9 kWh.
Krążące w sieci plotki głoszą, że BYD Dolphin po zmianach ma zyskać nowy wariant układu napędowego. Mowa o jednostce generującej 177 KM, co sugeruje, że auto za jakiś czas może pojawić się na polskim rynku w wersji kosztującej mniej od obecnie oferowanej 204-konnej. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.