Modernizacja modelu Ioniq 5 przyniosła poprawę parametrów technicznych i zastosowanie nowych technologii. Crossover o wyglądzie przerośniętego hatchbacka otrzymał zwiększoną pojemność akumulatora, która wzrosła z 77,4 kWh do 84,0 kWh. Zmiana ta przełoży się na wydłużenie zasięgu samochodu na jednym ładowaniu. Auta po liftingu już są dostępne dla klientów koreańskich, a z czasem dotrą także na inne rynki. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
W wyglądzie zewnętrznym pojawiły się przestylizowane zderzaki. W rezultacie długość nadwozia wzrosła do 4655 mm (o 20 mm), natomiast pozostałe wymiary zewnętrzne – szerokość 1890 mm, wysokość 1605 mm i rozstaw osi 3000 mm – pozostały niezmienione. Poprawiono także właściwości aerodynamiczne poprzez wydłużenie o 50 mm tylnego spoilera. Uzupełnieniem całości są nowe obręcze kół.
Zupełnie nowa wersja wyposażenia N Line cechuje się dynamiczniejszą stylizacją. Taki usportowiony wariant otrzymał unikalne zderzaki i listwy progowe oraz specjalne 20-calowe aluminiowe obręcze kół. Szereg detali nawiązujących do sportu pojawia się także we wnętrzu (m.in. dekory, czarna podsufitka, metalowe pedały, sportowe fotele z logo N i czerwonymi kontrastowymi szwami).
We wnętrzu także pojawiło się kilka poprawek. W konsoli środkowej, w górnej części tunelu znajdują się teraz fizyczne przyciski, za pomocą których można obsługiwać często używane funkcje, takie jak podgrzewane i wentylowane siedzenia w pierwszym rzędzie, podgrzewaną kierownicę i asystenta parkowania. Również bezprzewodowa ładowarka smartfona została przeniesiona wyżej, co znacznie zwiększa jej użyteczność.
Poprawiono także rozmieszczenie elementów sterujących systemem informacyjno-rozrywkowym i klimatyzacją, aby zwiększyć wygodę obsługi. Inaczej wygląda kierownica, która teraz ma nowy design z wbudowanymi pikselami świetlnymi oraz funkcję wykrywania dłoni położonych na wieńcu (system Hands-On Detection). Hyundai wprowadził także system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji o nazwie "connected car Navigation Cockpit" oraz bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania typu Over-The-Air (OTA).
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wzmocniono nadwozie, przednie i tylne drzwi oraz fragmenty słupków B, aby poprawić ochronę przed kolizjami bocznymi. Pojazd jest również wyposażony w osiem poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki powietrzne w drugim rzędzie.
Poprawione zostało działanie asystenta utrzymania pasa ruchu, doszedł asystent parkowania Remote Smart Parking Assist 2 oraz funkcja Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist, która zapobiega kolizjom podczas manewrowania na parkingu. Doszedł inteligentny system oświetlenia, cyfrowy kluczyk Digital Key 2, kamera Built-In Cam 2 oraz możliwość zdalnego składania siedzeń w drugim rzędzie. Na tylnej szybie znalazła się wycieraczka, której wcześniej w ogóle nie było.
Hyundai Motor informuje o poprawie komfortu jazdy. Wibracje przenoszone z nawierzchni są lepiej łagodzone. Wzmocnienia tylnej osi i dolnej części pojazdu zostały podwojone, co poprawiło stabilność i zwinność auta. Zwiększono również sztywność nadwozia, a także ulepszono izolację akustyczną w celu poprawy wyciszenia kabiny. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.