Pierwszy w pełni elektryczny pojazd Range Rovera ma wzmocnić siłę marki. Brytyjski design pozostanie niezwykle charakterystyczny i niezmienny, a możliwości jezdne pozwolą dotrzeć w każde miejsce. Jak obiecuje w komunikacie prasowym producent, pojazd pozostanie luksusową terenówką i wciąż będzie mógł holować przyczepy i brodzić w potokach do głębokości 850 mm. Osiągi mają być porównywalne z flagowym Range Roverem V8. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na Gazeta.pl.
Od chwili wprowadzenia do sprzedaży w 2021 roku, Range Rover najnowszej generacji stał się budzącą pożądanie ikoną. Na całym świecie obserwujemy najwyższy poziom popytu ze strony klientów w naszej 53-letniej historii. Ze względu na tę bezprecedensową historię sukcesu, otwieramy teraz oficjalną listę oczekujących, aby nasi klienci mogli znaleźć się wśród pierwszych osób, które złożą zamówienie w przedsprzedaży na najbardziej oczekiwanego Range Rovera ostatnich czasów. Wyznaczamy nową erę dla marki Range Rover: wyjątkowy luksusowy SUV jest teraz dostępny w wersji całkowicie elektrycznej
– powiedział Geraldine Ingham, dyrektor zarządzająca Range Rovera.
Jesteśmy na dobrej drodze do stworzenia najcichszego i najbardziej wyrafinowanego Range Rovera, jakiego kiedykolwiek wyprodukowano. Magiczne cechy, które leżą u podstaw sukcesu Range Rovera, pozostają niezmienione: ponadczasowy, minimalistyczny design, wyrafinowana kabina i możliwości dotarcia w dowolne miejsce – teraz będą oferowane z zerową emisją spalin z rury wydechowej. I jak pokazuje historia motoryzacji, Range Rover nadal będzie wyznaczał standardy. To pierwsze auto tego typu. Elektryczny, luksusowy SUV, który spełnia wszystkie obietnice Range Rovera. Prawdziwie światowy, luksusowy produkt, niespotykany dotąd w branży.
– mówi Thomas Müller, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii produktu, JLR.
Prototypy Range Rovera Electric przechodzą obecnie testy drogowe, które odbywają się od Szwecji po Dubaj w temperaturach od -40°C do +50°C. Badania prowadzone w trudnych warunkach pozwolą sprawdzić wytrzymałość elektrycznego układu napędowego, w tym badanie podwozia, trwałości akumulatora, integralności płyty podłogowej i dynamiki pojazdu pod kątem obniżenia parametrów termicznych.
SUV ma być najcichszym i najbardziej wyrafinowanym modelem Range Rovera, jaki kiedykolwiek stworzono. Wpłynie na to nie tylko cichy napęd elektryczny, ale także m.in. aktywna redukcja hałasu drogowego i wyjątkowy poziom komfortu kabiny. Auto oparto na elastycznej i modułowej platformie MLA (Modular Longitudinal Architecture) wykorzystującej architekturę 800 V umożliwiającej superszybkie ładowanie na publicznych stacjach.
Auto będzie budowane w miejscowości Solihull w Wielkiej Brytanii obok pojazdów hybrydowych typu plug-in wraz z otwarciem w fabryce nowego zakładu o wartości 70 milionów funtów. Akumulatory i elektryczne jednostki napędowe będą montowane w nowym Centrum Produkcji Napędów Elektrycznych JLR w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii.