Via Baltica niemal na ukończeniu. Oddano odcinek łączący S61 z S8

Droga ekspresowa S61 właśnie przekroczyła granicę 200 km. Oddano do użytku przedostatni odcinek od Ostrowi Mazowieckiej do Śniadowa. Pozostało czekać na ukończenie prac nad obwodnicą Łomży.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

W piątek 13 października oddano do użytku kierowców odcinek "ekspresówki" S61 od Ostrowi Mazowieckiej do Śniadowa o długości około 19,5 km. Powstawał niespełna w dwa lata.

Zobacz wideo Goodwood Festival of Speed - wizyta na jednej z najlepszych imprez motoryzacyjnych na świecie [AUTOPROMOCJA]

Dwujezdniowa droga ekspresowa składa się z nawierzchni bitumicznej przystosowanej do najcięższego ruchu (11,5 t/oś). Powstały również dwa węzły — Ostrów Mazowiecka Północ na skrzyżowaniu dróg ekspresowych S61 i S8 oraz Komorowo. Na "esce" powstało 26 obiektów inżynierskich, w tym pięć stanowiących przejścia dla zwierząt oraz dodatkowo osiem przepustów ekologicznych dla zwierząt małych.

Mieszkańcy Łomży oraz dojeżdżający tam codziennie do pracy tym samym nie muszą korzystać już z objazdu. Nowy węzeł obsłuży również dojazd do Ostrowi Mazowieckiej od północy i okolicznych miejscowości.

To jednak nie koniec prac na tym odcinku trasy. Wciąż trwa budowa poza ciągiem głównym oddanego właśnie odcinka S61. Jednocześnie na jezdni S8 w kierunku Białegostoku przez kilka miesięcy potrwa jeszcze przebudowa wiaduktu nad linią kolejową oraz układanie nawierzchni na tejże jezdni. Wraz z przebudową łącznika od węzła Komorowo do drogi wojewódzkiej DW627 oraz utworzeniem tzw. dróg bocznych (dojazdowych) koniec prac zapowiedziany jest na przyszły rok. 

Wartość kontraktu realizowanego w systemie "Projektuj i buduj" zamknął się 750 mln zł. Koszt całkowity projektu wynosi około 843 mln zł. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dofinansowanie unijne wyniosło 433,5 mln zł.  

Via Baltica ma spore znaczenie nie tylko dla Polski, ale i dla całego europejskiego transportu. Łącząc się z drogą ekspresową S8 Wrocław – Warszawa – Białystok, tworzy międzynarodowy korytarz tranzytowy, liczony od Warszawy do Budziska, stanowiącego granicę z Litwą. Docelowo przejmie on ruch transportowy pomiędzy Europą Zachodnią i krajami bałtyckimi. Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział Białystok.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.