Maserati Grecale Folgore to wciąż pełne tajemnic elektryczne auto z trójzębem

Marka spod znaku trójzębu przedstawia światu swojego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a. Maserati Grecale Folgore to drugi bateryjny model po sportowym, w pełni elektrycznym GranTurismo Folgore. Szczegółów technicznych na temat SUV-a dalej jednak nie znamy.

Włosi na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Szanghaju – Shanghai Auto Show 2023, oficjalnie zaprezentowali Maserati Grecale Folgore. To pierwszy w pełni elektryczny SUV luksusowej marki, a Folgore to nazwa gamy elektrycznych samochodów spod znaku trójzębu. Pierwszym modelem z takim oznaczeniem było bateryjne wydanie nowej generacji GranTurismo.

Elektryfikacja będzie odgrywać kluczową rolę w przyszłej strategii Maserati. Producent zobowiązuje się wytwarzać elektryczne wersje wszystkich swoich modeli do 2025 r., a do 2030 r. jego oferta ma obejmować wyłącznie samochody zasilane prądem. O samym modelu Grecale Folgore niestety nie wiadomo zbyt wiele.

O ile stylistyka nadwozia i wygląd wnętrza nie są już żadną tajemnicą (m.in. łatwo zauważyć inne zderzaki oraz grill w porównaniu z wydaniem spalinowym), tak dane techniczne i osiągi cały czas pozostają nieujawnione. Do czasu publikacji oficjalnych informacji o rozwiązaniach zastosowanych w konstrukcji Grecale Folgore, pozostaje nam podziwiać wizualną stronę pojazdu na zdjęciach i filmach.

 

Maserati aktualnie jest obecne na ponad 70 rynkach świata. Oferta zawiera następujące modele: limuzynę Quattroporte, sportowego sedana Ghibli, SUV-y Levante oraz Grecale oraz supersportowe modele: coupe MC20 i spyder MC20 Cielo, a także nowe wcielenie GranTurismo – dostępne zarówno z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi, jak i z napędem w 100-procentach akumulatorowo-elektrycznym. Pojazdy z trójzębem napędzają tradycyjne benzynowe silniki V6 i V8. Ghibli, Levante i Grecale są dostępne w wersjach hybrydowych z jednostkami o 4 cylindrach, dysponujące napędem na tylne lub wszystkie koła. Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.plW materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.