Zamówili aż 190 Volkswagenów z rodziny ID. AstraZeneca elektryzuje swoją flotę

Dla rozwoju elektromobilności nad Wisłą takie inwestycje firm są kluczowe. To w końcu floty napędzają sprzedaż nowych samochodów w Polsce, a AstraZeneca zamówiła aż 190 elektrycznych volkswagenów.

Kto kupuje najwięcej samochodów w Polsce? Spójrzmy do statystyk za zeszły rok. W sumie zarejestrowano nad Wisłą 419 765 nowych samochodów, a więc o 6 proc. mniej niż w 2021 r - podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w swoim najnowszym raporcie. Od lat nie zmienia się też struktura rynku. Sprzedaż napędzają klienci flotowi. Zakupy indywidualnych to niecałe 29 proc. Dlatego takie zamówienia, jak to które złożyła AstraZeneca może zmienić obraz naszych dróg. Duże przedsiębiorstwa coraz odważniej stawiają na elektryki w swoich flotach i dostosowują do nich firmową infrastrukturę.

Zobacz wideo Justyna Choroś gościnią Zielonego Poranka Gazeta.pl

Aż 190 elektrycznych samochodów trafi

Biofarmaceutyczna firma AstraZeneca zamówiła aż 190 elektrycznych Volkswagenów i właśnie odebrała pierwsze 32 samochody. Docelowo będzie to 150 SUV-ów ID.4, 33 SUV-y w stylu coupe oraz dziesięć ID.Buzzów. To nie pierwsze elektryki w tej flocie.

Nasza firma dysponuje dziś flotą liczącą niemal 900 pojazdów, z czego 70 to auta z napędem elektrycznym, a pozostałe – hybrydowym. Jako jedni z pierwszych zrezygnowaliśmy z zamawiania aut z silnikami spalinowymi do swojej floty i już od roku decydujemy się wyłącznie na samochody zeroemisyjne. Najnowsza decyzja zakupowa to kolejny krok na naszej drodze do realizacji celów programu ‘Ambition Zero Carbon’, poprzez który AstraZeneca zakłada osiągnięcie neutralności klimatycznej już za dwa lata"

- komentuje Łukasz Karpiński, associate director, mobility w AstraZeneca Pharma Poland.

Nikt nie ma we flocie tylu elektryków z rodziny ID.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że AstraZeneca wybrała modele z rodziny ID. O nawiązaniu tej współpracy zdecydowały nie tylko kwestie biznesowe, ale przede wszystkim produkt: naszpikowane nowymi technologiami auta, oferujące ponadprzeciętne zasięgi i komfort. Jesteśmy przekonani, że codzienne użytkowanie tych samochodów będzie dla pracowników AstraZeneca czystą przyjemnością

- mówi Dariusz Książkiewicz, kierownik sprzedaży flotowej w marce Volkswagen. AstraZeneca to pierwsza firma, która zdecydowała się na tak gigantyczne zamówienie volkswagenów z wtyczką. Jeśli się sprawdzą w codziennej pracy, to pewnie i inne firmy pójdą ich śladem. Elektromobilność w Polsce jest wciąż na początku drogi, ale coraz częściej widujemy elektryczne samochody, przeróżnych marek, które zmagają się z urokami bycia flotowym samochodem.

Z każdym miesiącem liczba elektryków (nie tylko spod znaku VW) będzie nad Wisłą wzrastać. Jako ciekawostkę możemy jeszcze podać, że odbiór samochodu elektrycznego różni się od tego, do czego wiele osób jest przyzwyczajonych. Każdy pracownik AstraZeneca, który odbierał nowego elektrycznego Volkswagena został przeszkolony przez specjalistów. Zostały poruszone kwestie systemów wspierających kierowców w codziennym użytkowaniu, omówiono zagadnienia dotyczące ładowania oraz podstawowe funkcje samochodów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.