Nowy Peugeot e-208, czyli 15, 10,5 i 100 procent. Te liczby mają znaczenie

O 15 proc. więcej mocy, o 10,5 proc. większy zasięg i oczywiście stuprocentowo elektryczny - tak Peugeot opisuje nowe e-208. Co jeszcze się zmieniło w małym elektryku?

Kiedy większość marek zaczyna elektryfikować swoją gamę od dużych, minivanowatych SUV-ów, to Peugeot zdecydował się zaproponować kierowcom coś znacznie bardziej przystępnego. Peugeot e-208 okazał się naprawdę przemyślanym samochodem. Od premiery w 2019 r. kupiło go już 110 000 kierowców. To najlepiej sprzedający się samochód elektrycznym z segmentu B w Europie od początku 2022 r., a w swojej rodzimej Francji - elektryk numer 1 bez podziału na kategorie.

Teraz przyszedł czas na odświeżenie małego bestsellera z wtyczką. Peugeot e-208 podkradł trochę komponentów większemu e-308. O nowych samochodach przeczytasz więcej na stronie głównej gazeta.pl.

Zobacz wideo Na test nowego e-208 wciąż czekamy. Mamy jednak recenzję wersji sprzed liftingu

Nowy Peugeot e-208 - mocniej i dalej

Najważniejszą zmianą jest napęd z e-308. Dzięki temu zasięg samochodu wzrośnie nawet o 38 km (+10,5 proc.), co pozwoli na pokonanie na jednym ładowaniu nawet do 400 km wg WLTP. To jeszcze wartość orientacyjna, ponieważ trwa homologacja. Wysokonapięciowy akumulator (400 V) jest nowy i podobno bardziej efektywny energetycznie. Jego całkowita pojemność 51 kWh, a użytkowa 48,1 kWh.

Peugeot e-208 nie tylko pojedzie dalej, ale będzie też szybszy. Moc wzrosła o 20 KM do 156 KM. Producent nie podaje jeszcze osiągów, ale zapewnia, ze kierowca odczuje większą moc:

Nowy silnik o mocy 156 KM (dodatkowe 20 KM) i momencie obrotowym 260 Nm dostępnym już od 0 km/h, zapewniającym natychmiastową, dynamiczną reakcję. Przekłada się to na jeszcze większą przyjemność jazdy, bez drgań, bez hałasu, bez zmiany biegów, bez zapachu spalin i bez emisji CO2.

Nowy Peugeot e-208 ma być rekordowo oszczędny

Peugeot dba, żeby e-208 było jak najoszczędniejsze. W końcu im mniejsze zużycie, tym większy zasięg, a przecież to jedna z większych obaw kierowców. Podobno średnie zużycie nowego e-208 ma spaść nawet d 12 kWh na 100 km. Jesteśmy bardzo ciekawi, czy to realna wartość. Tak znakomity wynik osiągnięto nie tylko, dzięki nowemu napędowi. To też:

  • Opony klasy energetycznej „A+" o zmniejszonych oporach toczenia.
  • Zmienione przełożenie przekładni redukcyjnej, które zwiększa zasięg samochodu w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.
  • Pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą i pozwalająca na zwiększenie efektywności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji.
Peugeot e-208
Peugeot e-208 fot. Peugeot

A ładowanie?

Standardem na wyposażeniu jest ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW. Można też dokupić ładowarkę prądu trójfazowego o mocy 11 kW. Za to w trasie przyda się szybkie ładowanie. Naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80 proc. jego pojemności z terminala publicznego o mocy 100 kW zajmuje mniej niż 25 minut.

Nowy Peugeot e-208 trafi do sprzedaży w 2023 r.

Peugeot e-208
Peugeot e-208 fot. Peugeot
Więcej o: