Volkswagen ID.Aero to elektryczny następca Passata. Zaoferuje 620 km zasięgu

Volkswagen cały czas rozwija ofertę samochodów elektrycznych. Kolejnym modelem w gamie będzie ID.Aero, który jest nieformalnym następcą Passata. Limuzyna wyposażona w akumulator 77 kWh zaoferuje ponad 600 km zasięgu na jednym ładowaniu i będzie wyposażona w wiele technicznych nowinek.

Volkswagen ID.Aero – tak brzmi pełna nazwa nowego elektryka rodem z Wolfsburga. W gamie modelowej niemieckiej marki zastąpi Passata, który przez dekady był jednym z najpopularniejszych samochodów na rynku. Nowy model zadebiutuje w 2024 roku, ale będzie dostępny tylko w wersji kombi.

Więcej informacji na temat motoryzacyjnych nowości znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Dlatego ID.Aero wypełni lukę w segmencie sedanów. Na razie jest tylko studium koncepcyjnym, ale jest bardzo bliski wersji produkcyjnej. Auto zbudowane na platformie MEB ma bardzo dynamiczną linię nadwozia. Pięciometrowy model stoi na 22-calowych felgach w kształcie wirnika turbiny. Zamiast tradycyjnych klamek umieszczono podświetlane powierzchnie dotykowe. Uwagę zwraca podświetlony pas LED IQ.LIGHT, który nie kończy się z przodu, ale przechodzi na boki i ciągnie się aż do tyłu nadwozia.

Zobacz wideo

Jak sama nazwa wskazuje, aerodynamika była motywem przewodnim podczas projektowania tego modelu. Projektanci z Wolfsburga stworzyli bryłę, której współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,23. To znacznie lepszy wynik niż w modelu ID.5 czy Audi Q4 e-tron Sportback, które oferują Cd o wartości 0,26. Co ciekawe, redukcja Cd o zaledwie 0,01 zwiększa zasięg o około 2,5 procent. Wydajny aerodynamicznie Volkswagen zapewni 620 kilometrów zasięgu (pomiar WLTP), a o magazynowanie energii zadba akumulator o pojemności 77 kWh.

Volkswagen ID.5 GTXJuż za dwa lata Volkswagen może wyprzedzić Teslę w sprzedaży aut elektrycznych

Przedstawiciele marki zapowiadają sporą ilość miejsca w kabinie. Wszystko dzięki zwiększonemu rozstawowi osi i przesunięciu tablicy rozdzielczej do przodu. Przestronność samochodu ma być porównywalna z autami wyższej klasy (Phaeton). Kierowcy z pewnością docenia obniżony środek ciężkości oraz bardzo dobry rozkład masy.

Volkswagen ID.Aero pojawi się w produkcji już w 2023 roku. Na początek będzie dostępny na rynku chińskim, ale na Starym Kontynencie zadebiutuje rok później. Auto będzie produkowane w niemieckiej fabryce Volkswagena w Emden. Montaż nowego Passata zostanie przeniesiona do słowackiej Bratysławy, gdzie będzie powstawać na jednej linii z nadchodzącym Superbem.

Więcej o: