BMW i3 pożegna się z nami w 2021 r. Mało które auto zrobiło tyle dla elektromobilności

A na pewno nad Wisłą. BMW i3 to dla wielu kierowców pierwszy elektryk, którym mieli okazję się przejechać - maluch na prąd trafił do carsharingu. I tam zainteresował prądem w motoryzacji wielu Polaków.

BMW i3 pożegna się z nami już w tym roku, a ostatni egzemplarz zjedzie z taśmy produkcyjnej w Lipsku w lipcu - donosi serwis "Autocar". O końcu małego elektryka plotkowano już od jakiegoś czasu, a ta informacja ma być pewna. Wszystko wskazuje na to, że i3 nie doczeka się bezpośredniego następcy. "Bezpośredniego" to słowo-klucz, ponieważ koncern BMW rozpoczął niedawno prawdziwą elektryczną ofensywę, wypuszczając na rynek dwa przełomowe modele, iX oraz i4.

Nie będzie się jednak ograniczał tylko do dużych samochodów. Lukę po i3 ma zapełnić MINI Cooper SE, a także, jeszcze nie zaprezentowany oficjalnie, model BMW, który w mediach funkcjonuje jako BMW iX1. Sympatyczne i3 przecierało więc szlaki dla innych aut. Co ciekawe, sama plakietka "i3" wcale nie zniknie, ponieważ pojawi się na zaprezentowanym pod koniec roku w Chinach elektrycznym sedanie. BMW i3 w Państwie Środka to limuzyna na prąd, bazująca na trójce z przedłużonym rozstawem osi. Z naszej perspektywy to ciekawostka.

Więcej najświeższych informacji z branży motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej gazety.pl

Zobacz wideo Samochód Jasia Fasoli i symbol Zjednoczonego Królestwa - recenzja elektrycznego modelu Mini

Tak naprawdę ciekawostką na polskim rynku było też samo i3. Do czasu. Aż 500 egzemplarzy małego BMW trafiło do innogy go, popularnej swego czasu w Warszawie usługi carsharingowej, która już nie funkcjonuje. Nie zmienia to jednak faktu, że BMW i3 na pewno zbudowało solidny fundament pod rozwój elektromobilności w Polsce. Często mówi się, że elektryków nie lubi ten, kto nimi nigdy nie jeździł. BMW i3 na minuty było więc znakomitą okazją, żeby na własnej skórze przekonać się, jak przyjemnie podróżuje się takim autem po mieście. Wiele osób bardzo sobie jazdę i3 chwaliło. Za przyspieszenie, błyskawiczną reakcję na gaz, łatwość manewrowania w mieście i sam ciekawy projekt wnętrza.

BMW i3 wciąż jest dostępne w Polsce. W dwóch wersjach:

  • Bazowej i3 120Ah o mocy 170 KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Zasięg podawany przez BMW na swojej stronie to 285-308 km wg WLTP.
  • Oraz wzmocnionej i3s 120Ah. W jej przypadku liczby to odpowiednio: 184 KM, 6,9 s i 279-283 km.

Polskie ceny? Startują od 169 700 zł w przypadku zwykłej wersji i 184 200 zł, jeśli zdecydujemy się na szybszą eSkę. To ostatnia szansa na zakup nowego i3. Po dziewięciu latach i około 250 000 wyprodukowanych egzemplarzach BMW stawia kropkę.

Samochody na minuty, które wprowadziła do Warszawy firma InnogySamochody na minuty, które wprowadziła do Warszawy firma Innogy Kamil Siałkowski

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.