ID.5 to najnowszy, najładniejszy i najdroższy model z elektrycznej rodziny ID. Czy wygląda znacząco wpłynął na względy praktyczne? Nie. Pasażerom siedzącym z tyłu ID.5 gwarantuje tylko o około centymetr mniej miejsca na głowy, a bagażnik jest o kilka litrów... większy niż w praktyczniejszym ID.4. Czy to oznacza, że Volkswagen w ID.5 postawił na przestrzeń w bagażniku kosztem miejsca na nogi pasażerów siedzących w drugim rzędzie? Nic z tych rzeczy. Zgodnie z przepisami homologacyjnymi pojemność kufra mierzona jest do dolnej krawędzi szyb. Ot cała tajemnica.
Różnice w wymiarach czy współczynniku oporu powietrza pomiędzy ID.4 i ID.5 są niewielkie. O wszystkich pisaliśmy już po naszym pierwszym kontakcie z tym autem:
Warto tu jednak nadmienić, że w ID.5 debiutuje najnowsza wersja oprogramowania - ID Software 3.0. W przyszłości trafi ona również d ID.4 i ID.3. Instalacja odbędzie się zdalnie. Co się zmieniło? W kwestii multimediów, programiści upłynnili działanie systemu, poprawili jego stabilność, a wśród aplikacji pojawiły się gry, w które można grać podczas postoju. Nowe oprogramowanie ma też wpływ na kwestie techniczne. Dzięki ID Software 3.0 ID.5 może być ładowane z mocą 135 kW.
Więcej informacji o motoryzacyjnych nowościach znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Wśród nowych funkcji systemu pojawił się m.in. rozszerzony asystent parkowania, który teraz potrafi zapamiętać nasz tor jazdy, np. podczas parkowania pod domem. Na życzenie kierowcy auto może samo podążać wyznaczoną przez nas ścieżką. Udoskonalono też działanie systemu Travel Assist, czyli - jak nazywa go Volkswagen - systemu jazdy półautonomicznej.
Po debiucie w Polsce Volkswagen ID.5 będzie dostępny w trzech wersjach:
Powyższe ceny oznaczają, że ID.5 jest droższe od niemal identycznie wyposażonego i napędzanego tymi samymi silnikami oraz posiadającego takie same akumulatory ID.4 o około 12 tys. zł. Warto jednak pamiętać, że niemieckie SUV-y są oferowane w ramach kierowanego do przedsiębiorców programu „Mój Elektryk". Dofinansowana z państwowego programu oferta Volkswagen Financial Services dotycząca ID.5 startuje od 1553 zł netto. Więcej o programie pisaliśmy w poniższym tekście:
ID.5 będzie produkowany w zakładzie Volkswagena w Zwickau i - jak podkreślają przedstawiciele niemieckiej marki - będzie to kolejne auto niemieckiej marki, które będzie neutralne pod względem emisji CO2.