BMW iX5 Hydrogen. SUV na wodór wśród masy elektryków

O wodorze głośno mówiło kilku producentów, ale w ostatnim czasie tylko Toyota dzielnie trwała na posterunku, wprowadzając do sprzedaży Miraia. W Monachium o ogniwach paliwowych przypomniały BMW oraz Hyundai. Niemcy przywieźli luksusowego SUV-a.

BMW iX5 Hydrogen ze zdjęć to wcale nie odległy koncept, a samochód, który już w przyszłym roku trafi do klientów - tak przynajmniej twierdzą zagraniczne (głównie niemieckie) źródła. Garstki, ponieważ Niemcy planują małoseryjną produkcję, ale SUV wyjedzie na drogi i będzie go można kupić. Zadaniem iX5 nie jest podbicie rynku, a raczej pokazanie, jak zaawansowane jest BMW w pracach nad ogniwami paliwowymi. Marka stawia teraz na samochody elektryczne (BEV), wprowadzając na rynek BMW iX oraz BMW i4, ale na przyszłość szykuje dla kierowców kolejne propozycje. Niemcy działają w myśl hasła "Power of Choice", starając się mieć w swojej ofercie przeróżne rodzaje samochodów. Nie bez powodu wspomnieliśmy Toyotę - BMW swoją wodorową technologię rozwija właśnie we współpracy z japońskim koncernem.

Zobacz wideo Limuzyna zbyt poważna, a auto sportowe zbyt niewygodne? BMW ma propozycję dla wymagających klientów

Co wiemy o BMW iX5 Hydrogen?

SUV-a wyposażono w dwa zbiorniki z włókna węglowego, które pomieszczą do sześciu kilogramów wodoru. Co to oznacza? Jeszcze nie wiemy, ponieważ BMW na razie dość niechętnie chwali się liczbami iX5 Hydrogen. Podano, że napełniania zbiorników potrwa od trzech do czterech minut. Wiemy też, że X5 na wodór korzysta z najnowszej generacji elektrycznego napędu producenta. Moc podczas spokojnej jazdy ma wynosić około 170 KM. Jednak, kiedy kierowca będzie chciał przyspieszyć albo w pełni wykorzystać potencjał iX5, to dostanie do dyspozycji nawet 370 KM.

O samym samochodzie nie ma tak naprawdę, co pisać, ponieważ to dokładnie to samo BMW X5, które tak dobrze znamy z naszych ulic. I dokładnie to samo, które jest jednym z liderów segmentu dużych, luksusowych SUV-ów. To po prostu BMW X5 z nowym rodzajem napędu, identycznie bawarska marka postąpiła choćby z BMW iX3. Wygląd, projekt wnętrza oraz wyposażenie niczym się nie różnią. Oczywiście za wyjątkiem paru akcentów i detali oraz niebieskiego koloru, podkreślającego ekologiczny napęd.

BMW iX5 HydrogenBMW iX5 Hydrogen fot. BMW

BMW iX5 HydrogenBMW iX5 Hydrogen fot. BMW

BMW iX5 HydrogenBMW iX5 Hydrogen fot. BMW

BMW iX5 HydrogenBMW iX5 Hydrogen fot. BMW

BMW iX5 HydrogenBMW iX5 Hydrogen fot. BMW

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.