Smart Concept No. 1 nie jest tak mały jak poprzednie smarty. Marka pisze nowy rozdział

Smart lada chwila wjedzie w nową erę w swojej historii. I nie chodzi wcale o erę silników elektrycznych, bo te napędzają smarty już od jakiegoś czasu.

Marka smart przechodzi prawdziwą rewolucję. Całkiem niedawno Daimler sprzedał chińskiemu koncernowi Geely 50 proc. udziałów. Giganci stworzyli spółkę joint venture, w której mają po 50 proc. udziałów. "Nowy" Smart ma się skupić na produkcji elektryków, a auta będą powstawać w Chinach. Aktualnie w sprzedaży znajdują się dobrze znane fortwo oraz forfour w elektrycznych wersjach EQ. Pierwszy zupełnie nowy model będzie gotowy w 2022 r. Podczas Salonu Samochodowego we Fra... w Monachium zaprezentowano koncepcyjnego smarta Concept No. 1. Bezpośrednią zapowiedź zbliżającej się wielkimi krokami premiery.

Mamy trochę liczb, a jeszcze więcej zdjęć

Smart wciąż pozostanie producentem miejskich samochodów, ale koncept zdarza, że nie będzie się już ograniczał do szeroko pojętego segmentu A. Wręcz przeciwnie - wyraźnie zerka na klientów, dla których Mercedes EQA jest za duży, ale wciąż szukają na rynku praktycznego i przestronnego auta. Concept No. 1 mierzy aż (jak na smarta) 4,29 m długości, 1,91 m szerokości i prawie 1,7 m wysokości. Rozstaw osi to pokaźne 2,75 m. W koncepcyjnym SUV-ie minimalistyczne wnętrze jest czteroosobowe, ale produkcyjny model dostanie pewnie jeszcze środkowy fotel. Nowy smart stylistycznie, i na zewnątrz i w kabinie, wyraźnie zerka na nowe mercedesy, co trzeba uznać za zaletę. Koncept prezentuje się naprawdę ciekawie, w naszej redakcji znajdziecie sporo zdjęć.

Smart Concept No. 1Smart Concept No. 1 fot. smart

Smart Concept No. 1Smart Concept No. 1 fot. smart

Smart Concept No. 1Smart Concept No. 1 fot. smart

Smart Concept No. 1Smart Concept No. 1 fot. smart

Konkrety w 2022 r.

Szczegóły techniczne na razie pozostają tajemnicą. Smart Concept No. 1 to na razie popis stylistów i projektantów. To model, który wyznaczy drogę, którą lada chwila podążą produkcyjne smarty. Ich premiery możemy się spodziewać w przyszłym roku, a na europejskie drogi wyjadą na przełomie 2022 i 2023 r. Wiemy, że na pewno będą korzystać z elektrycznej platformy Geely. Na konkrety, w postaci sekund do setki, zasięgu w kilometrach, pojemności akumulatorów, czasu ładowania itd, jeszcze chwilę poczekamy.

Zobacz wideo Smart, czyli auto w rozmiarze kieszonkowym. Ile można do niego zapakować?
Więcej o: