Elektryczne SUV-y to coś, w co aktualnie inwestuje większość producentów samochodów. Z dwóch powodów. SUV i crossover to bez wątpienia najpopularniejsze typy nadwozia w ostatnich latach. Druga kwestia to modna (i w wielu przypadkach konieczna) elektryfikacja gam modelowych. Czemu konieczna? Częściowo przez dbałość o środowisko, ale także przez coraz mocniej wyśrubowane normy emisji spalin. A że emisja danej marki liczona jako średnia ze wszystkich modeli, wystarczy mieć w gamie jednego elektryka, by obniżyć wartości dla wszystkich pojazdów.
Idąc z duchem czasu Subaru postanowiło dołożyć swoją cegiełkę do elektryfikacji motoryzacji. Marka zapowiedziała model Solterra - pierwszego elektrycznego SUV-a, którego napęd będzie opracowany wspólnie z Toyota Motor Corporation. Solterra powstanie na globalnej platformie e-Subaru (e-Subaru Global Platform) przeznaczonej dla pojazdów o napędzie w pełni elektrycznym.
Płyta podłogowa również będzie opracowywana wspólnie z Toyotą. Prawdopodobnie model ten znajdzie odzwierciedlenie w gamie Toyoty - tak jak było z Toyotą GT86 i Subaru BRZ. Bliźniakiem Solterry może być debiutująca kilka tygodni temu Toyota bZ4X Concept. Więcej o tym modelu pisaliśmy tutaj:
Nazwa Solterra powstała z połączenia słów "sol" i "terra", łacińskich słów oznaczających odpowiednio "słońce" i "ziemię". Subaru nadało tę nazwę pojazdowi elektrycznemu aby docenić naturę i dalej rozwijać formę współistnienia z nią. Mimo nowoczesnego charakteru model ma mieć typową dla Subaru możliwość poruszania się w dowolnym terenie.
Solterra trafi do sprzedaży na rynkach w Japonii, USA, Kanadzie, Europie i Chinach do połowy 2022 r.