Mercedes podał zasięg i moc modelu EQS. 770 km robi wrażenie

Mercedes lubi dozować napięcie. Dlatego po trochu ujawnia informacje na temat nowej w pełni elektrycznej limuzyny EQS. Teraz poznaliśmy jej parametry techniczne. Zasięg 770 km brzmi imponująco. Maksymalna moc już nieco mniej.

Ale tylko dlatego, że producenci przyzwyczaili nas do liczb, które zbliżają się do 1000 KM. Silniki Mercedesa EQS osiągają "tylko" 524 KM. Spokojnie, na swoją kolej czeka jeszcze wersja AMG, a być może i Maybach. Poza tym pięćset koni z okładem spokojnie wystarczy eleganckiej limuzynie.

Za to zasięg do 770 km, jak podkreśla producent, pozwoli dojechać z Monachium do Berlina na jednym akumulatorze. Będzie nim dysponować odmiana EQS 450+ z akumulatorami o pojemności energetycznej netto wynoszącej 107,8 kWh. To jedna z kilku wersji, które zostaną zaprezentowane w czasie premiery tego modelu.

Zobacz wideo

Mercedes EQS 450+ jest słabszą wersją z napędem na tylną oś. Jego silnik rozwija moc 333 KM. Oprócz tego będzie dostępna wersja EQS 580 4MATIC z dwiema jednostkami napędowymi i mocy systemowej 524 KM. Słabszy model dysponuje momentem obrotowym o wartości 568 Nm, a mocniejszy - 855 Nm. Oprócz akumulatorów o poj. niemal 108 kWh, w ofercie znajdzie się druga wersja - 90 kWh.

Obie konfiguracje są wyposażone w ogniwa litowo-jonowe nowej generacji, które mają większą gęstość wolumetryczną i lepiej znoszą ładowanie z dużą mocą - aż do 200 kW. Oznacza to, że w 15 minut da się uzupełnić energię na następne 300 km.

Na pokładzie będzie też ładowarka prądem przemiennym o mocy 22 kW. Proces ładowania ma być maksymalnie uproszczony i polegać wyłącznie na włożeniu do gniazda wtyczki. Mercedes daje gwarancję, że użytkowa pojemność nie spadnie w ciągu dziesięciu lat, ani po przejechaniu 250 tys. km.

Mercedes EQSMercedes EQS fot. Daimler AG

Mercedes EQS ma najlepszy współczynnik Cd na świecie

Nowy Mercedes powstał na architekturze koncernu Daimler nazwanej MEA, opracowanej dla samochodów elektrycznych i przystosowanej do pracy przy nominalnym napięciu 400 V. Moc odzyskiwania energii nowego Mercedesa przy hamowaniu wynosi aż 395 KM. Dla osób, które lubią liczby, mamy ich więcej. Maksymalna prędkość samochodu została ograniczona do 210 km/h.

Elektronicznie sterowany napęd 4MATIC jest w stanie zmieniać proporcje momentu obrotowego 10 tys. razy na minutę. Współczynnik oporu aerodynamicznego Cd Mercedesa EQS wynosi zaledwie 0,20. Jest najlepszy ze wszystkich samochodów na świecie.

Rynkowa premiera nowego Mercedesa odbędzie się w sierpniu 2021 roku. Światowa prezentacja dla mediów już niebawem. Skoro koncern ujawnił tyle informacji już przed nią, ciekawe jakie niespodzianki zostawił na główne wydarzenie.

Mercedes EQSMercedes EQS fot. Mercedes-Benz AG

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.